F fsn skrev:
Om @xl15 väljer att lyssna på det jag skrev så kan han spara ett lass 2-5 och det tveksamma nöjet att kärra in det, värt en del både för plånboken och ryggen. Vad har du bidragit med? Du är just nu bara litter och brus när du leker hobbysnut.

Och läser du längre upp i tråden så tål inte @Markarbetaren att nån ifrågasätter nåt som har med paddor eller små stenar eller markarbete att göra. Han har minsann 35år som ”sådan”, de flesta av dagarna med huvudet under armen skulle jag tro då han uppenbarligen har problem att förstå skillnaden på singel och makadam. Det finns andra som går vidare och troligtvis har nog så bra koll.
Nu jobbar jag också som grävmaskinist/anläggare men om jag inte gjorde det och skulle välja att ta råd av en som sakligt beskriver hur man kan göra eller en som fäktar som en väderkvarn i storm när någon säger emot, och som dessutom använder en ton i många av sina inlägg som är direkt otrevlig så vet jag vem jag skulle lita mest på.
 
  • Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
F
G-83 G-83 skrev:
Nu jobbar jag också som grävmaskinist/anläggare men om jag inte gjorde det och skulle välja att ta råd av en som sakligt beskriver hur man kan göra eller en som fäktar som en väderkvarn i storm när någon säger emot, och som dessutom använder en ton i många av sina inlägg som är direkt otrevlig så vet jag vem jag skulle lita mest på.
perfekt, köp småsten du inte behöver då….
 
Nu blev det så att jag la makadamen 1 cm för högt med hjälp av avdragsbanor och laser och paddade med en gullig 63 kg padda. 1 cm för högt var en chansning på hur det skulle bli efter paddning men det blev bra.
När jag var klar diffade det +/- 5 mm över hela ytan och cellplasten ligger på plats.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Två saker som jag gillar.
1. Att det blev bra.
2. "gullig 63 kg padda"
 
  • Gilla
Richie_11
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
2. "gullig 63 kg padda"
Nästan så man tänker att man kunnat vattna och trampa ytan, men utan 0 fraktion är det svårt.
 
F
F fribygg skrev:
Nästan så man tänker att man kunnat vattna och trampa ytan, men utan 0 fraktion är det svårt.
Nej, det är omöjligt. Det handlar om att ruska stenarna på toppen så dom packas med mindre luft.
 
  • Gilla
nypon
  • Laddar…
F
X xl15 skrev:
Nu blev det så att jag la makadamen 1 cm för högt med hjälp av avdragsbanor och laser och paddade med en gullig 63 kg padda. 1 cm för högt var en chansning på hur det skulle bli efter paddning men det blev bra.
När jag var klar diffade det +/- 5 mm över hela ytan och cellplasten ligger på plats.
Helt utan att toppa med flis och det blev rätt bra ändå?
 
F fsn skrev:
Helt utan att toppa med flis och det blev rätt bra ändå?
Det har väl aldrig sagts att det var nödvändigt med flis utan att det var ett sätt att göra det på. Det finns ofta flera sätt att göra saker på men du har en förmåga att idiotförklara alla som inte gör på samma vis som du.
En fråga i ett forum ställs ofta för att få förslag på hur man kan göra, sen kan frågeställaren naturligtvis välja vilket förslag som helst. Eller du menar att det bara är dina metoder som fungerar? Fungerar du likadant utanför internet kan det inte vara lätt att jobba med dig.
 
F
G-83 G-83 skrev:
Det har väl aldrig sagts att det var nödvändigt med flis utan att det var ett sätt att göra det på. Det finns ofta flera sätt att göra saker på men du har en förmåga att idiotförklara alla som inte gör på samma vis som du.
En fråga i ett forum ställs ofta för att få förslag på hur man kan göra, sen kan frågeställaren naturligtvis välja vilket förslag som helst. Eller du menar att det bara är dina metoder som fungerar? Fungerar du likadant utanför internet kan det inte vara lätt att jobba med dig.
Nä, det var inte riktigt så. Utan svaret var att singel är svårt att padda (fast det var helt uppenbart makadam). Och när jag utan nån som helst annan intention att tala om att det går helt utmärkt att padda det jämnt nog för att lägga EPS och gjuta så fick jag veta av @Markarbetaren (diverearbetaren) vad som gällde, alltså som vanligt att alla andra skall hålla käften, och i denna tråden gäller det han skriver. Så kamma dig, det var inget förslag, det var lag och säger man nåt annat så kan man dra åt helvete.

Nu är ni ju under samma skrå du och Markarbetaren, du gräver av elledningar och han vilar på spaden. Så att du rider ut till skyffeldrängens försvar är väl inget annat än förväntat men scrolla för all del uppåt och läs vad som gäller i hans kära paddningstråd. Och använd inte din hjärna till att fundera för mycket på hur det är att jobba med mig, du har inga som helst förutsättningar för att vare sig veta, eller reda ut det.
 
Som sagt, din ton när man inte håller med dig är bedrövlig. Och jag håller inte med @Markarbetaren i allt. Jag har aldrig använt flis när jag gjort en grund. Men jag har inte heller låtit det vara ”någon centimeter upp eller ner”. Det går bra att få till det utan flis men om det är det sättet man brukar jobba på så går det troligtvis fortast för den som gör det.

Tänk att jag kunde skriva allt detta till dig utan att använda svordomar eller be dig dra åt helvete:thinking:;)
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
M
Jag försökte förklara på ett sakligt sätt hur vi utför det hos min arbetsgivare där vi lämnar garanti. Tycker tom. att jag lyckades förmedla detta utan att håna någon och använda ett vårdat språk.
 
F
G-83 G-83 skrev:
Som sagt, din ton när man inte håller med dig är bedrövlig. Och jag håller inte med @Markarbetaren i allt. Jag har aldrig använt flis när jag gjort en grund. Men jag har inte heller låtit det vara ”någon centimeter upp eller ner”. Det går bra att få till det utan flis men om det är det sättet man brukar jobba på så går det troligtvis fortast för den som gör det.

Tänk att jag kunde skriva allt detta till dig utan att använda svordomar eller be dig dra åt helvete:thinking:;)
Kan du vänligen räkna upp alla gånger jag bett dig dra åt helvete? Det är fö ett faktum att det slår ungefär en cm på en 8-11 efter ett par överkörningar med lätt padda då stenarna sätter sig olika, det är inget konstigt, inget anmärkningsvärt och inte så mycket man varken behöver eller bör göra nåt åt. Det var precis så vi gjorde för typ 30 år sen då vi gjöt upp plattor invändigt på offentliga kulturminnesmärkta byggnader. Det borde vara väldigt likt det xl15 gör nu.
 
F
M Markarbetaren skrev:
Jag försökte förklara på ett sakligt sätt hur vi utför det hos min arbetsgivare där vi lämnar garanti. Tycker tom. att jag lyckades förmedla detta utan att håna någon och använda ett vårdat språk.
Och du har klart koll på vad du svarade när jag skrev att man klarar det lätt utan flis?


Och du nämnde fö inte garanti en enda gång..... Men bra att ni stockar av kantelement, där håller jag helt med dig, det är riktigt trist och amatörmässigt när de svajar och rider, det är väl förvisso nåt som jag hoppas alla gör men har sett modulhusbyggare som slänger ut det direkt på grov makadam.
 
M
F fsn skrev:
Och du nämnde fö inte garanti en enda gång......
Nu har detta dragit iväg en hel del. Mig veterligen lämnar alla företag garanti på utfört arbete.
 
Jag hoppas att ni kan fortsätta diskutera paddning sakligt utan att bli ovänner och kalla varandra diverse sarkastiska och/eller otrevliga namn. Det är naturligt att ha olika åsikter. Och vad gäller språket så har vi en regel "§ 5.5.1 Klanka inte ner på bristande språkkunskaper".

/Moderator
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.