55 225 läst · 370 svar
55k läst
370 svar
Oskälig timpenning/påslag?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 124 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 124 inlägg
Dan_Johansson skrev:Det förstår jag, helt klart. Men varför svarade du inte på frågan om det finns några transportbilar som inte ger "malus" ? Tanken är ju att styra mot miljövänligare fordon ...
Å andra sidan, har du bestämt dig för VW trots att det är allmänt känt vilken inställning de har till både miljö och sina kunder så kanske inte det är en fråga som står högt på din dagordning ....
Varför skulle man välja en sämre bil för att det just nu är modernt att tro att elbilar är miljövänligare än bensin/diesel?
Tyvärr så verkar det inte finnas någon "miljövänlig" bil som uppfyller mina behov. Att den nya klarar Euro-6 är i alla fall ett framsteg, men den drivs ju fortfarande av diesel. Jag har dock inte lyckats hitta någon el- och fyrhjulsdriven servicebuss, men du kanske kan tipsa om någon?Dan_Johansson skrev:Det förstår jag, helt klart. Men varför svarade du inte på frågan om det finns några transportbilar som inte ger "malus" ? Tanken är ju att styra mot miljövänligare fordon ...
Å andra sidan, har du bestämt dig för VW trots att det är allmänt känt vilken inställning de har till både miljö och sina kunder så kanske inte det är en fråga som står högt på din dagordning ....
Allvetare
· Västra götaland
· 9 172 inlägg
Så "fyrhjulsdrift" är ett krav, ja då förstår jag att det blir svårt ..mudder skrev:
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 060 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 060 inlägg
Således försökte hantverkaren salta fakturan med nästan 40%..L L0fstr0M skrev:Hej TS här, som några irriterat sig på men som många även hållt med. Trodde inte denna tråd skulle bli så "kontroversiell". Delade meningar råder uppenbarligen. Det vi gjorde när vi fick räkningen var att vi ringde upp firman. Påpekade att det lät lite väl saftigt med påslagen både på mil och timmar. Han lät lite frågande och defensiv först, men sedan ville han återkomma efter han plockat fram underlaget för att kontrollera. Han skulle ringa tillbaka. Ingen har ringt, men idag fick vi hem en ny räkning. Där kan ni se vad som korrigerats. Önskar er alla en trevlig helg
Inga konstigheter där...
Bra jobbat TS
Det är väl inte 7-mil som gäller, efter att ha läst hela tråden så står det inte angivet hur långt det är mellan kontoret de ska utgå ifrån hem till TS.S SueCia skrev:
Att det står 7-mil på fakturan är väl ingen garanti för att det är 3,5 mil mellan kontoret och TS hem?
Det är riktigt tråkigt att läsa mångas åsikter och resonemang, visar väldigt tydligt att privatpersoners skepsis är berättigad.
Hur kan man ens resonera att man ska vara glad att de kommer dagen efter på utlovad tid? Borde inte det vara en självklarhet efter att man kommit överens om det?
Och att totalkostnaden är rimlig för en reparation är väl irrelevant när personen har ett timpris och inte jobbar på fastpris?
Det är tråkigt att se så många trådar där hantverkarna tar genvägar hela tiden, men det är väl lätt hänt när man gör något åt nån annan men pengarna hamnar i egen ficka.
Det blir ju lite felvinklat på ett sånt här forum, där det mest tas upp negativa upplevelser, vi kunde bli bättre på att hylla de som faktiskt gör ett bra jobb, för de förtjänar att få uppmärksamhet.
@L0fstr0M hur motiverade företaget prissänkningen? Vad hade blivit fel på första fakturan enligt dom?
Är du nöjd med deras hantering?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 131 inlägg
Ursäkta för grym ot, men tagit några kattbilder på sistone? Vi är nog båda verksamma på ett annat forum, CD.mudder skrev: