Hej!Jag är rädd för ormar men har respekt för de. Jag har inte fobi .Jag har två barnbarn och är rädd för de. De leker och springer över gräs mattan. Har någon möjlighet hjälpa mig om det är hugg orm eller vanlig snuk? Man kan se den i närheten av staketet STOR TACK OCH jag bjuder på en köpp kaffe!Tack
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
svårt att säga.. Men jag tycker det ser ut som en snok..F Fisken12 skrev:Hej!Jag är rädd för ormar men har respekt för de. Jag har inte fobi .Jag har två barnbarn och är rädd för de. De leker och springer över gräs mattan. Har någon möjlighet hjälpa mig om det är hugg orm eller vanlig snuk? Man kan se den i närheten av staketet STOR TACK OCH jag bjuder på en köpp kaffe!Tack [bild] [bild] [bild]
lika bra på att bitas men giftfria..
Man kan dock få infektion av deras bett oftare än huggorm.
huggormen är inte farlig om man inte har underliggande åkommor..
Jag hade hjälpt till om jag bott nära..
Det ser ut som en snok.
De vita fäckarna på huvudet finns inte på huggormar.
Här är bilder på typiska huggormar.
Det finns dock huggormar som är nästan svarta, då syns inte mönstret på ryggen. Det finns även snokar utan de vita fläckarna. Då är det inte lika lätt att se skillnad på avstånd. Ingen av dem är dock aggressiv mot människor.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det finns dock huggormar som är nästan svarta, då syns inte mönstret på ryggen. Det finns även snokar utan de vita fläckarna. Då är det inte lika lätt att se skillnad på avstånd. Ingen av dem är dock aggressiv mot människor.
Har vi någon organisation som kan hjälpa att ta borta ormen?Om Ni har tel nr?Tack för tipset och svaretMaskintok skrev:
Nej, de får normalt sett inte flyttas.
De är inte aggressiva och om man mot förmodan skulle bli biten av en huggorm är det inte särskilt farligt. Men naturligtvis ingen rolig upplevelse.
De är inte aggressiva och om man mot förmodan skulle bli biten av en huggorm är det inte särskilt farligt. Men naturligtvis ingen rolig upplevelse.
vi har som tur är inga farliga ormar alls i Sverige..D Daniel 109 skrev:Det ser ut som en snok.
[bild]
[bild]
Men med det skrivet så är jag ingen vän till dessa slangar...
Man får antagligen inte ge några tips men du får inte ta en spade och skyffla bort ormen. Tycker du det verkar svårt att få in spaden under ormen så får du inte hugga av den på mitten med spaden så den ligger stilla.F Fisken12 skrev:
Edit: Omformulering av inlägg.
Redigerat: