6 154 läst · 114 svar
6k läst
114 svar
Omröstning dubbat eller odubbat?
I Österbotten har vi ju ett litet otrevligt vinterklimat med mycket isbildning och nysnö på isen. Inte de där torra vintrarna med stabila minusgrader som de har i Lappmarken men inte heller så varmt att isen smälter av vägarna.
Här är det dubbdäck som gäller om man vill köra bil och fortsätta leva.
Då dubbdäcken blir gamla river jag och många andra dubbarna ur dem och kör slut dem som sommardäck. Det händer allt emellanåt att någon stackare köper odubbade vinterdäck eller rentav åretruntdäck. Vanligen slutar de som sommardäck. Faktiskt har jag åretruntdäck under bilen nu. Köpte dem billigt som betydligt begagnade av en skrothandlare och kör slut på dem som sommardäck. Det är det enda de duger till.
Här är det dubbdäck som gäller om man vill köra bil och fortsätta leva.
Då dubbdäcken blir gamla river jag och många andra dubbarna ur dem och kör slut dem som sommardäck. Det händer allt emellanåt att någon stackare köper odubbade vinterdäck eller rentav åretruntdäck. Vanligen slutar de som sommardäck. Faktiskt har jag åretruntdäck under bilen nu. Köpte dem billigt som betydligt begagnade av en skrothandlare och kör slut på dem som sommardäck. Det är det enda de duger till.
Medlem
· Halland
· 4 163 inlägg
Därför att man köper vinterdäck på sommaren när man kan få dom billigt som kompletta hjul på Blocket av någon som måste ha loss pengar till semestern eller så vill däckbutikerna online rensa i lagret. Köpte i höstar Hakka R2 för 600 kr styck. Visserligen tre år gamla och 155/65R14 men ändå.Alfredo skrev:
Liknande trådar
-
Vilken pump till bevattning - dränk/tryck-pump eller jetpump?
Trädgård allmänt -
Tips och inspiration på utomhusarmatur (eller behålla)
Belysning -
Hydraulisk rörbock, bra eller skit?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Ta ner innerväggar (trätex) och sätta upp nya eller lappa och laga
Badrum -
omröstning sadel eller pulpettak på uterumstak?
Altan & Uteplats