338 022 läst · 640 svar
338k läst
640 svar
Ombyggnad av sommarstuga
Kul att ni tycker om det ni ser det uppskattats!!
Nej, jobbar inte som snickare men tycker det är roligt att lägga STORA pussel med bitar som nästan passar
Har jobbat som serviceelektriker tidigare men har slutat med det och sitter nu med teknisk support.
Kommer att bli lungt med hus byggande några veckor nu pga av jag håller på med en Dodge -48 samtidigt.
Nej, jobbar inte som snickare men tycker det är roligt att lägga STORA pussel med bitar som nästan passar
Har jobbat som serviceelektriker tidigare men har slutat med det och sitter nu med teknisk support.
Kommer att bli lungt med hus byggande några veckor nu pga av jag håller på med en Dodge -48 samtidigt.
Nu har plåtslagaren kommit, jag har börjat med takfotsbrädan och väntar på hjälp som kommer nästa vecka som ska hjälpa mej med vindskivor och att spika tegelläkt.
Första bilden är på garaget
Detta är husets baksida
Första bilden är på garaget
Detta är husets baksida
Här har jag börjat med min altan, där OSB ligger kommer trappan att finnas, har börjat mäta lite på det så att jag kan svetsa ihop något snart.
Nu måste ställningen upp så att vindskivorna kan komma på plats.
Nu börjar taket likna något
Nu måste ställningen upp så att vindskivorna kan komma på plats.
Nu börjar taket likna något
Har snart fått klart för att lägga upp betongpannorna, har börjat så smått med att få tätt och spika panel.
Lägger in dom bilder jag hade i telefonen, ska försöka ta lite mer och bättre bilder i helgen.
Har tagit den här bilden på garaget när jag står på hustaket.
Nu börjar man se hur det kommer att se ut.
Den här bilden är tagen på hustaket och man ser också en panna som används för att mäta.
Lägger in dom bilder jag hade i telefonen, ska försöka ta lite mer och bättre bilder i helgen.
Har tagit den här bilden på garaget när jag står på hustaket.
Nu börjar man se hur det kommer att se ut.
Den här bilden är tagen på hustaket och man ser också en panna som används för att mäta.
Kul att det finns några som uppskattar mitt lilla projekt
Ska försöka ta några nya bilder i dag och lägga upp.
Huset kommer bli målat med Falurödfärg men vet inte hur jag ska göra på dom ytor som är hyvlade, tex takstolarna på altanen och limträbalkarna, tips någon??
Ska försöka ta några nya bilder i dag och lägga upp.
Huset kommer bli målat med Falurödfärg men vet inte hur jag ska göra på dom ytor som är hyvlade, tex takstolarna på altanen och limträbalkarna, tips någon??
Jag tror det funkar som någon (Gunverth?) tipsade om, att späda den med lite vatten på de 'banka ytorna'
Har en 45x95 som bärlina på väggen för altantagreglarna, och den sitter färgen kvar på, målade en gång med ~10% vatten och sedan en gång outspädd.
Har en 45x95 som bärlina på väggen för altantagreglarna, och den sitter färgen kvar på, målade en gång med ~10% vatten och sedan en gång outspädd.
Nja, jag vill att huset ska smälta in i omr och inte sticka ut mer än nödvändigtyxet skrev:
Är mer inne på en Aha känsla när man kommer in i huset.
Jag tackar för att du tror att det blir bra.
Lägger upp några bilder som jag tog i går kväll.
Börjar med en blid på en del av altanen som jag har provlagt på.
Och så några på utsidan
Garaget
Husets baksida
Altanen med Entren till vänster
En av två förstärkningar
Börjar med en blid på en del av altanen som jag har provlagt på.
Och så några på utsidan
Garaget
Husets baksida
Altanen med Entren till vänster
En av två förstärkningar
vilket otroligt jobb du gör!och hur f...n kan du få det att se lätt ut? jag vet ju har genomjävligt det är att riva och bygga i ett gammalt hus.+bonuspoäng att du gör garage samtidigt du tycker väl att det är skönt med ett lite sidoprojekt när det blir tid över ..får man se lite bilder på avstånd me"snälla"
det blir jättefint
det blir jättefint
Inga problem med Falurött på hyvlat, som sagt tidigare spädd lite extra. Dock får man räkna att måla om lite oftare än på ohyvlat. Grymmt bygge, förstår inte att du hinner bredvid ditt ordinarie jobb mm samt att hinna med bil renovering så småningom ?