Mikael_L skrev:
Jo, men mitt bredband är väldigt smalt.
Ja som en sytråd ungefär. Så den här sidan tar nu mer än en minut att hämta hem. :S

Men jag behöver ju inte klicka på länken heller, jag vet ju att det går tungt. ;)
På så sätt..., men att sitta så smalt måste väl vara döden även ute på andra sidor?
Kan du inte uppgradera?
 
Mikael_L
Äsch.
Jag är bara lite löjlig nu, snacka om lyxproblem ... :)


Förövrigt tar det kanske inte en minut heller, men ni vet när man väntat några sekunder så känns det som en evighet plötsligt. ;)
 
Mikael_L skrev:
Jo, men mitt bredband är väldigt smalt.
Ja som en sytråd ungefär. Så den här sidan tar nu mer än en minut att hämta hem. :S
> 12000 inlägg på smalband :O Ska man bli imponerad, chockerad eller ... ;)
 
Jag har Telias långsammaste ADSL och har inga som helst problem...kan man göra någon inställning??
Har lägsta upplösningen i kameran redan....
 
Enk Projektet skrev:
Här är förebilden till skorstenen....
"Förebilden..."

Ja ja, varför ska han byta ut en sån snygg skorsten, tänkte jag. Och "var är efterbilden" var min nästa tanke. Men nu efter att ha läst texten några gånger till så förstår jag vad jag läser...:D
 
vojma skrev:
"Förebilden..."

Ja ja, varför ska han byta ut en sån snygg skorsten, tänkte jag. Och "var är efterbilden" var min nästa tanke. Men nu efter att ha läst texten några gånger till så förstår jag vad jag läser...:D
Haha...tänkte inte på det :) Bilden på den svarta skorsten är från mitt förra hus, jag tycker den blev så pass bra att den får tjänstgöra som modell till nuvarande projekt.
 
3G gäller här hemma sedan jag lyckades såga av telefonledningen någonstans uppe på vinden... Funkar finfint de me! Men man kan ju alltid skala ner bilderna innan man lägger upp dem om man vill. Här är länk till gratis programvara för sånt...

Snygg skorsten!
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Man blir ju helt fast i denna tråden.. Otroligt många bra kort.. Roligt att läsa om hur du fixar allt.. Blir så imponerad som dom flesta här, så jag får nog inte somnat i natt.. :) Har beställd en hög med virke som jag skall få på Torsdag för att bygga om lite på min egen stuga. Men det blir INGET som detta du håller på med.. Såg också din andra tråd. Riktig bra den också.. Fortsätt med kort.. Roligt att se hur det blir i slutändan..
 
Jag har nu börjat med några fönster....tyvärr har vädret inte varit med mej hela tiden så jag passar på att fixar lite i den blivade tvättstugan när det regnar....nya bilder kommer ev efter helgen...
 
Lägger upp några bilder på dom sista dagarnas arbete...

Gör en liten altan på baksidan där det är morgonsol :)

DSC00492.jpg

Några halvbra bilder på fönster monteringarna....

DSC00507.jpg

DSC00506.jpg

DSC00490.jpg

DSC00489.jpg
 
Blev ju kanon det där! Like a boss!
 
Enk Projektet skrev:
Gör en liten altan på baksidan där det är morgonsol :)
Enk Projektet skrev:
Jag vill inte ha trall på min altan...
Mmmm...hur går det här ihop? :D
 
Raceman skrev:
Mmmm...hur går det här ihop? :D
Hmm....bra fråga....för lat för att göra en likadan tror jag... :)
 
Enk Projektet skrev:
Hmm....bra fråga....för lat för att göra en likadan tror jag... :)
Lathet är nog det sista man förknippar dig med Enk. :p

Läckra, spännande fönster blev det också, glömde säga det förut.:)
 
Jag har fått lite gjort igen, håller på i den blivande tvättstugan nu och har flytspacklat där, fortsätter där någon dag om det regnar.
Har kommit lite längre med mina fönster i vardagsköket.

Först en bild från balkongen inne...

DSC00509.jpg

Och så en på utsidan...

DSC00508.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.