Status
Tråden går ej att kommentera.
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sådär, då blev timprisavtal beställt.
Jag får tacka trådstartaren som gav mig en spark i baken så jag äntligen tog tag i detta.
Har ju faktiskt tänkt detta ända sedan juli-aug typ.
.
Nu ska jag bara köpa ett par kopplingsur som sköter besparingen automagiskt, för inte kommer jag orka hålla på att manuellt greja med saker.
Om du behöver en kod finns det nog några tjogtal här i tråden som gärna bjuder till…
 
Såg precis statistik att vi minskat elförbrukningen i Sverige med 18 % i september jämfört med förra årets september så det går snarare åt andra hållet än vad TS påstår
 
Mikael_L
kod? :thinking:
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
kod? :thinking:
Ja för Tibber.
 
Dags för uppdatering till alla kiliowattjägare och timprisare:

Jag avråder fortsatt timpris. Finns 6-månadersavtal för 300 öre per kilowattimme. Flat.
 
A
M Matte Bygg skrev:
Dags för uppdatering till alla kiliowattjägare och timprisare:

Jag avråder fortsatt timpris. Finns 6-månadersavtal för 300 öre per kilowattimme. Flat.
Säljer de fastprisavtal förr 300 öre per kilowattimme, så kan man ju räkna ut med röven och en bit krita att de räknar med ett lägre elpris än så de kommande 6 månaderna. Det finns inga affärsdrivande företag som skänker bort sina produkter till förlust.
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
Dial_595 Dial_595 skrev:
Ja för Tibber.
OK.
Är det något jag missat, måste man ha någon slags kod för att få tibber?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
OK.
Är det något jag missat, måste man ha någon slags kod för att få tibber?
Nej, men med kod får man själv samt den som tipsat 500 att handla i deras butik för. Täcker merparten av kostnaden för en Pulse t.ex. Går att registrera i efterhand.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Det har säkert redan nämnts men den kanske största fördelen enligt mig (förutom att man sparar pengar) är ju att man ser vad det kostar hela tiden i realtid. Man slipper fundera på vad räkningen kommer hamna på.
 
  • Gilla
Mikael 81
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Dags för uppdatering till alla kiliowattjägare och timprisare:

Jag avråder fortsatt timpris. Finns 6-månadersavtal för 300 öre per kilowattimme. Flat.
Snacka skit.
Eon
Elområde 4 i Södra Sverige, 640,25 öre/kWh, senast uppdaterat 2022-10-18.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Reklambild för Stockholms Elbolag med erbjudande om fast pris på el, 720,30 öre/kWh med 9 månaders bindningstid.
Elavtal från Göteborg Energi med fast pris på 587,88 öre/kWh i 12 månader och Schysst Elhandel-märkning.
Reklambild för Svealands Elbolag med erbjudande om fast elpris och 24 månaders bindningstid.
Stockholms Elbolag logo med erbjudande om fast elpris på 504,15 öre/kWh inklusive allt för 36 månader.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
OK.
Är det något jag missat, måste man ha någon slags kod för att få tibber?
Om du får en kod av någon som har tibber så får du 500 kr och den som delar länken till dig får 500 kr. För att handla i shopen.
Jag klicka hema en google nest hub för min 500. =)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Snacka skit.
Eon
[bild]

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
TS trollar lite och tittar nog snarast på elområde 1.
 
  • Haha
Rkarlsson
  • Laddar…
Magnus E K
Skulle aldrig teckna ett fastprisavtal for 300 öre/kWh oavsett tidsperiod. Har aldrig varit uppe i ens hälften av det med timpris och trenden just nu är sjunkande pris.
 
R Rkarlsson skrev:
Snacka skit.
Eon
[bild]

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Låt oss ej förledas i denna jakt på kilowattimmar där vi blandar äpplen och päron.

Förtydligar min uppdatering. Detta gäller:
1 -Avtal om 6 månader (nov-april) för 300 öre/kWh.
2 -Gäller elprisområde 3.
3 -Exempelvis erbjuder Telge Energi detta.

**obs! Om priset är högre än 300 så betalar kunden inte mer. Är priset lägre än 300 så betalar kunden det lägre priset.
 
Vi har ju inte kommit in i den period som normalt sett är dyrast än. Så det kan nog bli priser över 300öre/kWh. Men sannolikt inte i snitt över 6månader.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.