150 725 läst · 1 754 svar
151k läst
1,8k svar
Oklokt att teckna timpris idag
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Om du behöver en kod finns det nog några tjogtal här i tråden som gärna bjuder till…Mikael_L skrev:Sådär, då blev timprisavtal beställt.
Jag får tacka trådstartaren som gav mig en spark i baken så jag äntligen tog tag i detta.
Har ju faktiskt tänkt detta ända sedan juli-aug typ.
.
Nu ska jag bara köpa ett par kopplingsur som sköter besparingen automagiskt, för inte kommer jag orka hålla på att manuellt greja med saker.
Dags för uppdatering till alla kiliowattjägare och timprisare:
Jag avråder fortsatt timpris. Finns 6-månadersavtal för 300 öre per kilowattimme. Flat.
Jag avråder fortsatt timpris. Finns 6-månadersavtal för 300 öre per kilowattimme. Flat.
Säljer de fastprisavtal förr 300 öre per kilowattimme, så kan man ju räkna ut med röven och en bit krita att de räknar med ett lägre elpris än så de kommande 6 månaderna. Det finns inga affärsdrivande företag som skänker bort sina produkter till förlust.M Matte Bygg skrev:
Låt oss ej förledas i denna jakt på kilowattimmar där vi blandar äpplen och päron.Rkarlsson skrev:
Förtydligar min uppdatering. Detta gäller:
1 -Avtal om 6 månader (nov-april) för 300 öre/kWh.
2 -Gäller elprisområde 3.
3 -Exempelvis erbjuder Telge Energi detta.
**obs! Om priset är högre än 300 så betalar kunden inte mer. Är priset lägre än 300 så betalar kunden det lägre priset.
Vi har ju inte kommit in i den period som normalt sett är dyrast än. Så det kan nog bli priser över 300öre/kWh. Men sannolikt inte i snitt över 6månader.