154 läst · 2 svar
154 läst
2 svar
Överkantshängt fönster - max 3dm höjd
Hej jag letar efter ett överkantshängt fönster av mindre höjd. Jag tänker då på en höjd av 3dm eller 30 cm max (och cirka 120 cm bredd).
Jag har letat och letat på nötet (google) men hittar inget hos varje annonsör.
Kanske någon här har en tip om fönsterleverantör som erbjuder mer okonventionella dimensioner?
Jag har letat och letat på nötet (google) men hittar inget hos varje annonsör.
Kanske någon här har en tip om fönsterleverantör som erbjuder mer okonventionella dimensioner?
Modulmått är nog 40 cm det minsta, blir knappt något glas kvar med 30 cm och karm/båge med öppningsbart.
Finns det fönster idag eller ska det ersätta gammalt fönster?
Måste det vara öppningsbart, är ju annars lätt att göra ett fast fönster i den storleken och får då också större glasyta.
Finns det fönster idag eller ska det ersätta gammalt fönster?
Måste det vara öppningsbart, är ju annars lätt att göra ett fast fönster i den storleken och får då också större glasyta.
det är ett nytt fönster som ska uppsågas. fönstret's funktion ska vara liten ljusinsläpp och dekoration dws gör väggen mindre tråkigt.skönt om man skulle kunna öpnna fönstret för liten frisk luft utan att behöva bekymra att tjuver kan komma in.A AndersS skrev:
Men som du säger det verkar att standarden är 38-40 cm höjd minst för öppningsbara fönster. Men jag tror jag ha väll sätt mindre höga fönster i nybyggda hus. kanske en leverantör från utomlands alt anpassade storlek?
jag ser överljus med 10X2 mått så kanske det är lösningen.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Nybygge - val av fönsterstorlek i köket
Kök -
Var hitta fönster till Västkuststuga från 60-talet?
Fönster & Dörrar -
Erfarenhet av Velfac fönster - 50% defekta efter 10 år
Fönster & Dörrar -
Ska man renovera ett 30-talshus med PVC-fönster eller träfönster?
Fönster & Dörrar -
Tips på företag som renoverar fönster i Västerås-området
Fönster & Dörrar