363 720 läst · 5 237 svar
364k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Bygg egna "lock".. ram av trä fyra (eller fler, beroende på hur stort..) kortare ben.. och typ hårdare nät på rulle fasthäftat13th Marine skrev:
Man får ta bort vid bärplockning.. men inte vid vattning..
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
Jag har tänkt det tanken, sen rinner tiden ut, bären blir mogna och jag står där med skitnäten man kan köpa överallt.Snigla skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
Vi kör vanliga VP-rör. Funkar rätt bra.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
Då måste ni kapat rören? 🤔
Våra är 3m långa och det funkar bra till att odla kål under.
Våra är 3m långa och det funkar bra till att odla kål under.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 734 inlägg
Måste visa nått hm.. lite kul.. hm snarare fascinerande (?)
Iaf.. jag sådde lite Zinniafrön i två godisburkar (såna där fyrkantiga) för inte alls länge sedan.. och så blev de stående på bordet.. och plupp sa det efter kanske 2 dagar 😳 så syntes några små "maskar" (bebisgroddar..)
Jag tog ett foto.. bara för att.. och lådorna stod kvar.. och nästa dag hade det växt ännumer.. så jag tog en bild till hehe.. (nej jag flyttade inte ut dem..).. och idag tog jag bild för tredje dagen i rad (nu har jag flyttat dem).
Men riktigt kul att se "utvecklingen".. skillnaden.. bara på en dag liksom..
Iaf.. jag sådde lite Zinniafrön i två godisburkar (såna där fyrkantiga) för inte alls länge sedan.. och så blev de stående på bordet.. och plupp sa det efter kanske 2 dagar 😳 så syntes några små "maskar" (bebisgroddar..)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag tog ett foto.. bara för att.. och lådorna stod kvar.. och nästa dag hade det växt ännumer.. så jag tog en bild till hehe.. (nej jag flyttade inte ut dem..).. och idag tog jag bild för tredje dagen i rad (nu har jag flyttat dem).
Men riktigt kul att se "utvecklingen".. skillnaden.. bara på en dag liksom..