F
K Karriärmamman skrev:
Prata med de de som levererat och fråga varför de ställt det på din fastighet.
Fan, det var ett grymt bra förslag. Det är konstigt att det skall behöva ta över 300 inlägg innan nån får ur sig facit. Spot on och hatten av.

Läste du ens färdigt det första inlägget intråden eller spontansvarade du direkt på rubriken?

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
Ymer Ymer skrev:
Jag har ingen egen erfarenhet men min gissning att i byggavtalet som skrivs finns det nog med något finstilta som... "fördyringar som vi inte kunnat förutse vidarefaktureras bla bla bla..."
Man får anta att entreprenören ser till sitt företags bästa.
Att man kan drabbas av straffavgift eller skadestånd i ett fall som detta bör de kunna förutse. Det är lite grand som att parkera ett fordon hur som helst utan hänsyn till parkeringsbestämmelserna och då måste man förutse att det kan bli P-böter. P-böter kunde för övrigt vara en bra utgångspunkt för hur mycket byggbolaget bör betala till den drabbade trådskaparen. Säg att varje betongelement svarar mot ett fordon, då kanske 500 * antalet "fordon" * antal dagar vara lämpligt.

• Gilla
Bengt Numelin
  • Laddar…
Hur har det löst sig?

P Putteman skrev:
Hur har det löst sig?
Det står i tråden, bara att läsa :devilish:

H Hjalmarson skrev:
[bild][bild]

Lyckades kolla var du bodde så jag kunde se bättre hur det såg ut. Om jag fattat rätt så står grejerna där jag ritat rött. Vad hindrar dig från att köra runt enligt blå linje. Har ni satt häck även mellan dig och 15:16 nu för det ser inte ut att finnas något ivägen där 2020, men det kan ju ha hänt lite sen dess? Om det är möjligt att köra enligt blå linje så tror jag att byggarna tänkte att de inte blockerade dig utan bara utnyttjade din uppfart. Då kan du ju möjligen hindras från att ha 5 gästande bilar stående i rad på din uppfart men inte från att ta dig till ditt hus även om du själv måste nytta dina grannars uppfarter.
jag tycker inte man ska lägga upp bilder på var ts bor. Tror inte han tycker det är så kul och för min del verkar det stalker varning för att kunna dumförklara någon…

• Gilla
Ankmamma och 7 till
  • Laddar…
F
F fisgris8 skrev:
jag tycker inte man ska lägga upp bilder på var ts bor. Tror inte han tycker det är så kul och för min del verkar det stalker varning för att kunna dumförklara någon…
Instämmer helt. Tyvärr verkar det finnas självutnämnda "detektiver" i forumet som älskar att göra egna "undersökningar".

• Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
För att det sällan ges "tillräckligt" med information så man kan "ge" bra råd.

• Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Håller med både om att det är begripligt att det letas reda på kartor o.dyl. Och att det behövs påminnas om ibland att de som gör sådant bör tänka på att anonymisera sådana.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nej. Behövs kronofogde för det. Läs här:

[länk]
Å andra sidan är det väl även egenmäktigt förfarande att hindra TS att använda sin egen väg och därmed förhindra TS att komma till/från sin bostad?

På tal om det, på vilken sida av hindret har TS sin bil? Är du inblockerad eller uteblockerad?

Kan någon låsa tråden? Saken är utagerad för länge sen och allt skulle bort i måndags.......

• Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
F
S Stefan1972 skrev:
Kan någon låsa tråden? Saken är utagerad för länge sen och allt skulle bort i måndags.......
Du kan ändå inte vara förvånad eller? TS har ju sen länge lackat ur på det och var inte heller det minsta benägen att bidra själv genom mer info eller uppföjling. En typisk medlem med det där typika parasit-beteendet på forum som vägrar bjuda på nåt och bara hoppar in för att ställa SINA frågor och få SINA svar och sen dra. Då skenar trådarna iväg på detta sättet.

• Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Du kan ändå inte vara förvånad eller? TS har ju sen länge lackat ur på det och var inte heller det minsta benägen att bidra själv genom mer info eller uppföjling. En typisk medlem med det där typika parasit-beteendet på forum som vägrar bjuda på nåt och bara hoppar in för att ställa SINA frågor och få SINA svar och sen dra. Då skenar trådarna iväg på detta sättet.
TS återkopplade väl massor med gånger? Och argumenterade. Han berättade ju tex hur det slutade? Tycker du verkligen du är rättvis nu? Att andra vill diskutera vidare är väl deras sak, TS har knappast ansvar för tråden resten av livet …

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
F
elpaco elpaco skrev:
TS återkopplade väl massor med gånger? Och argumenterade. Han berättade ju tex hur det slutade? Tycker du verkligen du är rättvis nu? Att andra vill diskutera vidare är väl deras sak, TS har knappast ansvar för tråden resten av livet …

Kan vi finna konsensus i ”halvt orättvis”? I grunden anser jag att det är den som skriver en kommentar som har skyldigheten att vara skapligt uppdaterad så kritiken från min sida borde varit mer riktad mot de som bara skriver utan att läsa öht. Det är dock ett faktum att TS inte har nåt större intresse att svara nåt mer i tråden, trots att det skrivs direkt till TS.

Jag står dock fast vid åsikten att TS är den typen av medlem som förväntar sig hjälp men inte bidrar i nån större utsträckning att hjälpa andra och det avspeglar sig i tråden då TS intresse att förklara IGEN för guds lite mer speciella barn som tänker dåligt och läser klart ännu sämre kommer med samma dumma förslag en gång till. Jag kanske har fel men det är min åsikt.

Redigerat:
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
F fsn skrev:
Kan vi finna konsensus i ”halvt orättvis”? I grunden anser jag att det är den som skriver en kommentar som har skyldigheten att vara skapligt uppdaterad så kritiken från min sida borde varit mer riktad mot de som bara skriver utan att läsa öht. Det är dock ett faktum att TS inte har nåt större intresse att svara nåt mer i tråden, trots att det skrivs direkt till TS.

Jag står dock fast vid åsikten att TS är den typen av medlem som förväntar sig hjälp men inte bidrar i nån större utsträckning att hjälpa andra och det avspeglar sig i tråden då TS intresse att förklara IGEN för guds lite mer speciella barn som tänker dåligt och läser klart ännu sämre kommer med samma dumma förslag en gång till. Jag kanske har fel men det är min åsikt.
Du måste ju ha missat nåt radikalt då... Ts skrev att byggaren pudlade och bad om ursäkt och de löste saken. Sen skulle det ju bort i måndags ändå. Då måste ju inte alla skriva som att han fortfarande är drabbad...

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
F
S Stefan1972 skrev:
Du måste ju ha missat nåt radikalt då... Ts skrev att byggaren pudlade och bad om ursäkt och de löste saken. Sen skulle det ju bort i måndags ändå. Då måste ju inte alla skriva som att han fortfarande är drabbad...
Nej, jag har inte missat det. Det var ingen uppföljning på om grejerna verkligen flyttades på måndag. Sen frågade TS efter skadestånd och jag är inte helt säker på att jag läst mig till om TS fick nåt öht.

Att andra fortfarande skriver förslag på vad som genast borde göras trots att det redan är löst har jag inga ambitioner att ta nåt ansvar för.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.