42 221 läst · 107 svar
42k läst
107 svar
Nytt kök...vad tycker ni?
Här kommer bildbeviset som vi lovade, här har vi fått upp det "frostade" glaset vid bardelen.
Vi trodde nog att det skulle se mer frostat ut än vad det gör.
Monteringen gick iallafall bra, lite nervöst var det att frakta hem glasen.
// Git o Lars
Vi trodde nog att det skulle se mer frostat ut än vad det gör.
Monteringen gick iallafall bra, lite nervöst var det att frakta hem glasen.
// Git o Lars
Det blev jättefint med glaset!! Skönt att allt är klart, det blir så mycket lättare att ta sej an nästa projekt då...eller hur?!
/Ulle
/Ulle
Själv ska jag försöka tillverka egna rullgardiner, sånadär med "o-komplicerad" snöranordning på...Vi var på Yxtaholm herrgård (utanför Flen) i helgen och dom hade jättefina i linne med trollsländor/fjärilar (?) på.
Eftersom våra gardiner hamnar nära spisen tänker jag montera tyget med kardborre på pinnen, så det går lätt att ta av för tvätt.
Annars är jag svag för pelargonfilmen!!!
http://www.designonline.se/ProductD...erCategory=New products&InnerProduct=1117
/Ulle
Eftersom våra gardiner hamnar nära spisen tänker jag montera tyget med kardborre på pinnen, så det går lätt att ta av för tvätt.
Annars är jag svag för pelargonfilmen!!!
http://www.designonline.se/ProductD...erCategory=New products&InnerProduct=1117
/Ulle
Tackar!! Det var helt och hållet våran egen idé, kul att någon gillade det.Bankskivan skrev:
Oj, detta värmde, vi tackar och bockar, man blir så glad när andra gillar det man åstadkommit.TyraMyra skrev:
Tack, tack, ta en dag i sänder så är ni snart i hamn.mariafialotta skrev:
// Git o Lars
halloy skrev:Självklart är det arbetsytan mellan spis och diskbänk som blir populärast, så är det alltid eftersom det är där man har allt man behöver. Men den ytan existerar ju överhuvudtaget inte när man separerar diskbänk och spis.
Sätter man en vask vid spisdelen så får man ju knappt någon arbetsyta men det alternativet är betydligt bättre än att inte ha vask vid spisen alls. Jag förstod inte vad som var problemet med en separat lösning, tills jag flyttade och fick uppleva ett sånt kök själv. Har man dessutom småbarn så är det rent av farligt att inte ha en ho bredvid spisen. Det är många barn som blivit skållade när kokande vatten bärs över golvet från spis till vask.
Yes livsfarligt är det inte bara med småbarn. Jag förstår inte tanken att behöva flytta kastruller med kokande vatten till annan sida för att hälla av. Finns flertalet svåra brännskador som uppkommer varje år på grund av detta.