Vad bör man tänka på när man ska ha en glasskiva på väggen. Behöver en själv.
/Dette

jättefint kök, väldigt läckra luckor... *dreglar*

Dette skrev:
Vad bör man tänka på när man ska ha en glasskiva på väggen. Behöver en själv.
/Dette
Inget specielt tror jag, men det är klart, plana ytor är att föredra, sedan så är måtten viktiga, vi gorde en mall av ett well-ark som passade exakt efter våra mått.

// Git o Lars

lillajuni skrev:
jättefint kök, väldigt läckra luckor...  *dreglar*
Tackar, tackar det är så roligt att höra att andra gillar det man skapat. Det ger en mer stimulans på att fortsätta.

// Git o Lars

Här kommer bildbeviset som vi lovade, här har vi fått upp det "frostade" glaset vid bardelen.
Vi trodde nog att det skulle se mer frostat ut än vad det gör.
Monteringen gick iallafall bra, lite nervöst var det att frakta hem glasen.

// Git o Lars

• frostbar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och här är glaset ovanför diskbänken, kunde ha varigt 3-4mm högre mot skåpen, men det är inget som syns, ljusramps listen döljer springan.
Har även här fått upp "våra" kontakter i ek.

// Git o Lars

• frostdisk.jpg
    Skapa konto
Nu är det inte mycket kvar för oss att göra med köksrenoveringen, ingen ting igentligen, vad som återstår är elektrikens jobb med div. belysning som inte är inkopplade.

Git o Lars

• frosttotalt.jpg
    Skapa konto
Det blev jättefint med glaset!! :) Skönt att allt är klart, det blir så mycket lättare att ta sej an nästa projekt då...eller hur?!
/Ulle

Jadå, så nu går vi in för badrummet till 100%.

Det var förstås en sak kvar att göra i köket, visst ser det tomt ut i/runtom fönsterna.
Någon som har något roligt förslag, vi är öppna för allt.

// Git o Lars

• Frdigtfnster.jpg
    Skapa konto
Själv ska jag försöka tillverka egna rullgardiner, sånadär med "o-komplicerad" :D snöranordning på...Vi var på Yxtaholm herrgård (utanför Flen) i helgen och dom hade jättefina i linne med trollsländor/fjärilar (?) på.
Eftersom våra gardiner hamnar nära spisen tänker jag montera tyget med kardborre på pinnen, så det går lätt att ta av för tvätt.

Annars är jag svag för pelargonfilmen!!!
http://www.designonline.se/ProductD...erCategory=New products&InnerProduct=1117

/Ulle

B
Det där kallar jag kök! Faen va snyggt med glas på bardisken. :p

Uuursnyggt, finns inget mer att tillägga. Jo, det ser ut som ett utställningskök som man vill ta hem på direkten och aldrig mer lämna. Som man säger i Göteborg, Gött jobbat!

TyraMyra

Jättefint!!! ;D
Usch vad det känns som att vi har långt kvar på vårat nu...

Bankskivan skrev:
Det där kallar jag kök! Faen va snyggt med glas på bardisken. :p
Tackar!! Det var helt och hållet våran egen idé, kul att någon gillade det.

TyraMyra skrev:
Uuursnyggt, finns inget mer att tillägga. Jo, det ser ut som ett utställningskök som man vill ta hem på direkten och aldrig mer lämna. Som man säger i Göteborg, Gött jobbat!

TyraMyra
Oj, detta värmde, vi tackar och bockar, man blir så glad när andra gillar det man åstadkommit.

mariafialotta skrev:
Jättefint!!!  ;D
Usch vad det känns som att vi har långt kvar på vårat nu...
Tack, tack, ta en dag i sänder så är ni snart i hamn.

// Git o Lars

halloy skrev:
Självklart är det arbetsytan mellan spis och diskbänk som blir populärast, så är det alltid eftersom det är där man har allt man behöver. Men den ytan existerar ju överhuvudtaget inte när man separerar diskbänk och spis.

Sätter man en vask vid spisdelen så får man ju knappt någon arbetsyta men det alternativet är betydligt bättre än att inte ha vask vid spisen alls. Jag förstod inte vad som var problemet med en separat lösning, tills jag flyttade och fick uppleva ett sånt kök själv. Har man dessutom småbarn så är det rent av farligt att inte ha en ho bredvid spisen. Det är många barn som blivit skållade när kokande vatten bärs över golvet från spis till vask.

Yes livsfarligt är det inte bara med småbarn. Jag förstår inte tanken att behöva flytta kastruller med kokande vatten till annan sida för att hälla av. Finns flertalet svåra brännskador som uppkommer varje år på grund av detta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.