Nu börjar det bli dax att leka elektriker
 
  • rivning_kk_25.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu börjar man se slutet på denna sidan av köket
 
  • rivning_kk_26.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På denna sidan har vi fått två träskivor/skärbrädor över vasken
 
  • rivning_kk_27.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad heter kranen ni har köpt? och vilken modell?
 
Kranen är en Gustavsberg, en ny model som inte finns med på någon "riktig" bild på deras hemsida, den heter Skantic 03.

// Git o Lars
 
Ni har verkligen lyckats med köket,snyggt :)

Tack för hjälpen,skall genast kolla upp den där kranen :)
 
Jamen vad fint det blev! Snygga eluttag, egen design, eller finns sådana färdiga? Fint att ni fortsatte med sten upp på väggsnutten.
Har resten av huset fått renoveringsbehov nu? ;) Så känns det lite hos oss :D

/Ulle
 
Tackar, tackar skönt att höra, eluttagen kommer från en firma i Båstad Keori AB, finns som rostfritt, bok, ek, björk och mahogny.
Vi föll för dem direkt, se mer på deras hemsida http://www.keroi.se

Visst blev det bättre med graniten upp på väggen, det var en idé som bara kom.


Skulle vara roligt och se några bilder på erat projekt Ulle.
 
Det ligger lite bilder "i röret", men jag tänkte presentera dem när åtminstone handtagen kommit, men det dröjer visst. (Inte särskilt bra reklam för kökstillverkaren :() Håll utkik! ;)
/Ulle
 
Det blev jättesnyggt, ert nya kök. Får man fråga vad det har kostat, har fått för mig att Lidhultskök är väldigt dyra?
 
Oj, inte lätt att svara på, vi är fortfarande inte klara men det är budgeterat 199.995:-, hoppas att det håller.

Man man får tacka för uppmärksamheten, alltid kul att höra att det är någon som tycker om det man har åstadkommit.

ps. det som Lidhult levererade gick på 128.000:-


// Git o Lars
 
Måste säga att köket blev supersnyggt!

Jag har också svart granit och funderar lite över oljningen av skivan. Hur många gånger behövde ni olja in skivan innan den blev mättad? Jag har gjort det många gånger nu men tycker inte att det blir riktigt jämnt.... På en bit (fristående) av skivan räckte det med en gång men på resten av stenen finns det fortfarande fläckar som inte är mättade. Hur var det för er?
 
Tackar tackar! Vi har haft en rolig och lärorik tid med köket, vi är inte riktigt klara ännu, nya idéer dyker upp efterhand och mycket inspiration och uppslag kommer från detta forum.

Vi oljade in skivorna tre kvällar på rad och lät oljan sitta kvar till morgonen då vi torkade bort allt överskott, och samtidigt polerade upp glansen.
Vi kan inte direkt se att skivorna har tagit åt sig oljan olika jämt.

På flaskan med oljan som vi fick till (Zinolin Granit olie) kan man läsa på danska, att man ska hålla på tills stenen inte suger åt sig längre.
Försök att olja in allt några gånger igen och se om det inte hjälper.

// Git o Lars
 
Är det i den här tråden vi får se glas monterat bakom diskbänken så småningom? ::)
/ulle
 
jajamen, och nu är det nära, glasmästaren sa vecka 33, hoppas att han håller tiden.

Det kommer att bli riktigt spännande, den glasskivan vid diskbänken är 3m lång och en halv meter bred, tänk om vi har mätat helt fel.
Det blir även en skiva på "barväggen" mot vardagsrummet typ 2x1,50m, men den är jag inte så orolig för.
Kommer med bildbevis så småningom.

// Git o Lars
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.