Lite färg på det hela före jag lägger dit golvet måste jag ha. Klart enklare att måla nu när allt är öppet.

Fint bygge !
Vad för Underlagsplast använde du till taket ?

Ser fint ut, bra jobbat!!! Kul att följa bygget med dina bilder!

SC Aero skrev:
Fint bygge !
Vad för Underlagsplast använde du till taket ?
På rullarna till taket står det åldersbäständig armerad byggfolie används som kombinerad ångspärr och genomtrampningsskydd.

Om man eldar snålt i garaget på vintern och släpper uppvärmningen vind för våg en stor del av året, kallare i garaget inne än ute kanske man borde ha skippat ångspärren/plasten och ersätta den med vindpapp, diffusionsgenomsläpplig vindväv eller inget alls. Under den kalla tiden på året ska värmepumpen gå på lägsta möjliga och då jag vill vara i garaget drar jag upp värmen lite. Övrig tid på året har jag tänkt att en solpanel ska värma och lufta garaget. Blir väl att inskaffa en Scansun luftsolpanel till garaget.

ChristinaH skrev:
Ser fint ut, bra jobbat!!! Kul att följa bygget med dina bilder!
En bild brukar säga mera än några ord och så är det roligt att titta på bilder än att läsa en massa text.

• Gilla
ChristinaH
  • Laddar…
Köpte utomhusfärg Vinha som jag målade inne i taket vilket ska vara passligt i mitt garage enligt färghandlaren. När jag nu var i farten målade jag också taket i carporten med samma färg. Nu kan jag börja spika golvet på hyllan som jag tänker lämna omålat.
DSC_3708.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC_3711.JPG
Skapa konto

Ja då var golvet klart på hyllan så nu kan jag flytta upp lite prylar :p

DSC_3717.JPG
Skapa konto

Bygget går vidare och efter lite städning har man nu fått plats med en liten arbetsbänk.

DSC_3724.JPG
Skapa konto

Väggarnas struktur kommer att lysa igenom färgen och skapa ett mönster med OSB-skivorna därför är jag lite osäker på vilken färg jag ska välja. Helt plötsligt blev allt svårt och första stoppet i bygget blir färgval, hmm vad ska man välja för kulör till golv och väggarna.

Och mitt bland alla brädor står en R/C maskin :wow:

Vinkeln klar med osb:n men dörren är bara en vanlig förrådsdörr så den ska bytas till vintern mot en riktig ytterdörr.
DSC_3727.JPG
Skapa konto

B
Mr Dan skrev:
Väggarnas struktur kommer att lysa igenom färgen och skapa ett mönster med OSB-skivorna därför är jag lite osäker på vilken färg jag ska välja. Helt plötsligt blev allt svårt och första stoppet i bygget blir färgval, hmm vad ska man välja för kulör till golv och väggarna.
För att utnyttja ljuset så skulle jag valt vitt, kanske med en liten grå ton i.

Redigerat:
Vitt skulle säkert fungera men risken är att det kommer att kännas kallt och jag skulle vilja ha en lite mera varm toning. Tror ljusgrått skulle passa bra men en ljus aprikos färg känns mera rätt så valet står lite mellan ljusgrått eller aprikos. Svårt val och så ska man välja färg på golvet också :x

Eftersom jag inte kunde bestämma färgen inne i garaget blev det att måla och spika panel :D
DSC_3732.JPG
Skapa konto

Måla vitt från brösthöjd och uppåt. Ljusgrå eller annan, inte alltför mörk färg, nertill.
Mellan dessa kan du måla en eller två "GT-ränder".
Har själv helvit OSB, med blå ränder i samma nyans som verktygstavlorna.

//AA

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.