Ja det tror jag, möjligen att det blir lite "punktbelysningsfenomen" med bara 4st armaturer.
Jag har ca 8w T5 (ca 30% mer ljus jämfört med äldre T8 rör) lysrör per m2 i mitt garage, men jag har delat upp det på 28st 2x14w armaturer just för att få ett mer jämt ljusflöde.
Om det i praktiken spelar någon roll vet jag inte, men jag är nöjd med min belysning i alla fall.
Jag har ca 8w T5 (ca 30% mer ljus jämfört med äldre T8 rör) lysrör per m2 i mitt garage, men jag har delat upp det på 28st 2x14w armaturer just för att få ett mer jämt ljusflöde.
Om det i praktiken spelar någon roll vet jag inte, men jag är nöjd med min belysning i alla fall.
Jag valde bort att dra in vatten i garaget men tvättmöjligheterna blir utanför längs ena väggen.
Ingen golvsil för min bil blir under carporten och inte inne i garaget.
Bilen som ska stå i garaget kör jag in på hösten och ut på sommaren bara när det är fina dagar.
Garaget blir mera som ett hobbyrum där jag kan bygga och pyssla med rc-flyg m.m
Så detta bygge ska uppfylla mina behov året om och ett ställe att drömma mig bort från den tråkiga vardagen.
Ingen golvsil för min bil blir under carporten och inte inne i garaget.
Bilen som ska stå i garaget kör jag in på hösten och ut på sommaren bara när det är fina dagar.
Garaget blir mera som ett hobbyrum där jag kan bygga och pyssla med rc-flyg m.m
Så detta bygge ska uppfylla mina behov året om och ett ställe att drömma mig bort från den tråkiga vardagen.
Måste dra elrör före jag slår dit den övre delen med skivor
Saknas ett rör för högtalarkablarna.
Saknas ett rör för högtalarkablarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blev en lååång paus över vintern för jag fick inte dit porten så det var kallare inne än ute.
Nu börjar solen värma in genom fönstret så nu känns det roligare att börja på bygget igen.
Kändes skönt med en längre paus men nu är dom lata dagarna över så det är bara att ladda spikpistolen och börja på nytt.
Nu börjar solen värma in genom fönstret så nu känns det roligare att börja på bygget igen.
Kändes skönt med en längre paus men nu är dom lata dagarna över så det är bara att ladda spikpistolen och börja på nytt.
Tur att det bara är egen tid som går åt till detta för varje vinkel kostar tid och pengar. Det är bara materialet som kostar för mig och något att fukta strupen med när man kraxar som en kråka. Kan inte säga att det var direkt kul att isolera taket men nu är det där.
Logga in
Skapa konto