92 771 läst · 247 svar
93k läst
247 svar
Nytt badrum av hantverkare. Känns riktigt dåligt gjort.
Innebär i TS falla att han kan innehålla på slutfakturan om jag förstod det helt rätt, och denna är på 7 tkr. Allt annat är om jag förstått det rätt redan betalt. 7 tkr i detta fall är nog mer som en droppe i havet...Danne12345 skrev:
Ursäkta att jag kommer med följande i detta tunga läge för TS men jag kan inte hålla mig;
jag tycker att det är LIP:s fel. Dom har ju inte instruktionen för foliesystemet varken på polska eller litauiska på sin hemsida :eek:
Som jag sagt tidigare så lider jag med TS.
/PC
jag tycker att det är LIP:s fel. Dom har ju inte instruktionen för foliesystemet varken på polska eller litauiska på sin hemsida :eek:
Som jag sagt tidigare så lider jag med TS.
/PC
Vi valde kakel klinker själva och kostade runt 200-500 kr kvm.heliac skrev:
Deras kostnader var rörliga, och dem har bifogat varje faktura. Jag har kopior på varje faktura/sak dem köpt. Dessvärre så har jag ingen koll vad som behövs eller så. Dem hade dock saker på fakturorna som jag kom på var dubbelt. Typ lätta saker som kakellister grå användes aldrig, dem satte in vita. etc. Sådant som jag ser. Skulle jag scanna in alla fakturor så skulle proffsen här säkert hitta flera saker. I dagsläget litar jag inte alls på dem.
Som det sagts tidigare här så kan ARN ta lång tid på sig och deras utslag är bara rekommenderade. Hade jag varit TS hade jag nog omgående kopplat in en advokat på detta och direkt gått till "riktig" domstol. Givetvis driver man ju ARN och BKR parallellt. Jag har svårt att se att en besiktningsman ska kunna annan än intyga att detta måste göras om från grunden och din huvudplan måste väl vara att få total återbetalning + dina kostnader betalda.
Ett par timmars konsultation hos en duktig advokat kan vara den bästa investeringen just nu.
Ett par timmars konsultation hos en duktig advokat kan vara den bästa investeringen just nu.
Vi har redan gått i dem tankarna och kommer göra det nu.Emmet skrev:Som det sagts tidigare här så kan ARN ta lång tid på sig och deras utslag är bara rekommenderade. Hade jag varit TS hade jag nog omgående kopplat in en advokat på detta och direkt gått till "riktig" domstol. Givetvis driver man ju ARN och BKR parallellt. Jag har svårt att se att en besiktningsman ska kunna annan än intyga att detta måste göras om från grunden och din huvudplan måste väl vara att få total återbetalning + dina kostnader betalda.
Det hjälper väl inte med ett förståeligt språk på materialet i all detta klanteri även om det funnitsPCLarsson skrev:
sen är det entreprenörens sak att se till så det blir f- mässigt gjort om ens den har kunskaper i det hela
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 259 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 259 inlägg
Ser inte ut som det sitter manschetter på rören. Ser nåt med fransar/trådar. Kan ju vara tätskiktsduken. Manschettn är ju en gummiduk och brukar ha "gucka" på sig så att det blir absolut tätt.p2h skrev:
Hur ser/såg det ut vid avloppsrören för WC/Handfat? Där ska också vara manschett.