margareta7 skrev:
Att få rätt i ARN betyder inte att badrummet blir omgjord. De kan vägra att göra om helt enkelt.
Kan man hålla inne pengar för felen i väntan på ARNs beslut? Det kan ju ta ett halvår innan ARN kommer med avgörande.

Danne12345 skrev:
Kan man hålla inne pengar för felen i väntan på ARNs beslut? Det kan ju ta ett halvår innan ARN kommer med avgörande.
Innebär i TS falla att han kan innehålla på slutfakturan om jag förstod det helt rätt, och denna är på 7 tkr. Allt annat är om jag förstått det rätt redan betalt. 7 tkr i detta fall är nog mer som en droppe i havet...

Gjorde lite ont att höra vad ni lagt ut och se resultatet... Hoppas det löser sig för er. Men jag tror nog tyvärr, utifrån hur det ser ut, att det kan vara lite småfusk lite överallt.

Ursäkta att jag kommer med följande i detta tunga läge för TS men jag kan inte hålla mig;

jag tycker att det är LIP:s fel. Dom har ju inte instruktionen för foliesystemet varken på polska eller litauiska på sin hemsida :eek:

Som jag sagt tidigare så lider jag med TS.

/PC

• Gilla
noone70 och 2 till
  • Laddar…
Danne12345 skrev:
Vad hjälper det att vänta på ARNs förslag?

inquam skrev:
Gjorde lite ont att höra vad ni lagt ut och se resultatet... Hoppas det löser sig för er. Men jag tror nog tyvärr, utifrån hur det ser ut, att det kan vara lite småfusk lite överallt.
Det är nog inte tal om något småfusk. Tycker inte det verkar finnas något som faktiskt är rätt.

Nimajneb skrev:
Vad hjälper det att vänta på ARNs förslag?
Jag kanske missförstått men företaget är väl anslutet till BKR och de ska väl enligt egna regler följa ARNs beslut?

RobZombie skrev:
Det är nog inte tal om något småfusk. Tycker inte det verkar finnas något som faktiskt är rätt.
Hade bara läst det första inlägget när jag svarade. Sedan såg jag resten... I'm lost for words...

ja va säger man.. fy faan för sånna jävla företag.. lider med er. hoppas de löser sig o skriv gärna mer här om hur de går för er..

heliac skrev:
170TUSEN???? Hur lång tid tog de på sig? Har det använts extremt dyrt kakel/klinker? Den här firman skrattar hela vägen till banken... det kan jag lova.
Vi valde kakel klinker själva och kostade runt 200-500 kr kvm.

Deras kostnader var rörliga, och dem har bifogat varje faktura. Jag har kopior på varje faktura/sak dem köpt. Dessvärre så har jag ingen koll vad som behövs eller så. Dem hade dock saker på fakturorna som jag kom på var dubbelt. Typ lätta saker som kakellister grå användes aldrig, dem satte in vita. etc. Sådant som jag ser. Skulle jag scanna in alla fakturor så skulle proffsen här säkert hitta flera saker. I dagsläget litar jag inte alls på dem.

Jag kommer uppdatera denna tråd in i det sista. Det är skönt att ha stöd, man blir helt slut av detta och det är väl det dem tjänar på. Man vill bara bli av med dem och allt strul.

Som det sagts tidigare här så kan ARN ta lång tid på sig och deras utslag är bara rekommenderade. Hade jag varit TS hade jag nog omgående kopplat in en advokat på detta och direkt gått till "riktig" domstol. Givetvis driver man ju ARN och BKR parallellt. Jag har svårt att se att en besiktningsman ska kunna annan än intyga att detta måste göras om från grunden och din huvudplan måste väl vara att få total återbetalning + dina kostnader betalda.

Ett par timmars konsultation hos en duktig advokat kan vara den bästa investeringen just nu.

• Gilla
iridium
  • Laddar…
Emmet skrev:
Som det sagts tidigare här så kan ARN ta lång tid på sig och deras utslag är bara rekommenderade. Hade jag varit TS hade jag nog omgående kopplat in en advokat på detta och direkt gått till "riktig" domstol. Givetvis driver man ju ARN och BKR parallellt. Jag har svårt att se att en besiktningsman ska kunna annan än intyga att detta måste göras om från grunden och din huvudplan måste väl vara att få total återbetalning + dina kostnader betalda.

Ett par timmars konsultation hos en duktig advokat kan vara den bästa investeringen just nu.
Vi har redan gått i dem tankarna och kommer göra det nu.

PCLarsson skrev:
Ursäkta att jag kommer med följande i detta tunga läge för TS men jag kan inte hålla mig;

jag tycker att det är LIP:s fel. Dom har ju inte instruktionen för foliesystemet varken på polska eller litauiska på sin hemsida :eek:

Som jag sagt tidigare så lider jag med TS.

/PC
Det hjälper väl inte med ett förståeligt språk på materialet i all detta klanteri även om det funnits
sen är det entreprenörens sak att se till så det blir f- mässigt gjort om ens den har kunskaper i det hela

Thomas59
p2h skrev:
Plattan satt fast med dubbelhäftande tejp, men lossnade lätt.
Här är bilderna:
[bild]

[bild]

[bild]
Ser inte ut som det sitter manschetter på rören. Ser nåt med fransar/trådar. Kan ju vara tätskiktsduken. Manschettn är ju en gummiduk och brukar ha "gucka" på sig så att det blir absolut tätt.

Hur ser/såg det ut vid avloppsrören för WC/Handfat? Där ska också vara manschett.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.