150 324 läst · 282 svar
150k läst
282 svar
Nybygge murat med lertegelblock
Du glömde lägga dit mäklarhimlen
Fortsätt att hålla oss uppdaterade! Jag tror att jag talar för oss flesta.... VI ÄLSKAR BILDER i dessa trådar
Jag uppskattar att du håller oss uppdaterade med bilder och text!
Fortsätt att hålla oss uppdaterade! Jag tror att jag talar för oss flesta.... VI ÄLSKAR BILDER i dessa trådar
Jag uppskattar att du håller oss uppdaterade med bilder och text!
En form byggs inför gjutningen av balken mellan vardagsrum och kök (eller mellan vinkel och huvudbyggnad). Takåsarna ska också vila på denna balk.
(nu blev det något tokigt med antal bilder i forumet igen)
(nu blev det något tokigt med antal bilder i forumet igen)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Den första nockbalken lyfts på plats! Den är 13 meter lång med måtten 115 x 495. Översta bilden visar också färdig-gjutna balkar, murade innerväggar och den nedre infästningen inför takåsarna. I U-balken är det gjutet betong med uppstickande bultar. Träregeln fästes i dessa.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Översikt från "andra sidan". Garaget till vänster, med takåsarna på väg att skruvas fast i balken. Tvättstuga nederst i bild, därefter köket med dess kommande fönster-parti.
Balken i köket till inbyggnad av kyl/frys/ugn etc under gjutning.
Balken i köket till inbyggnad av kyl/frys/ugn etc under gjutning.
Logga in
Skapa konto
Någonstans här i projektet började vi inse hur högt det faktiskt skulle bli inomhus och började fundera på om vi inte skulle adressera det på något vis. Att vi skulle göra en liten vind ovanför tvättstugan var bestämt sen tidigare men nu gick tankarna på att även skapa ett loft ovanpå sovrums-avdelningen.