Rickard.
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Men egentligen det ni skrev från boverket kan tolkas som att rören ska ha 10 bar men själva blandaren behöver inte det...?
Det är väl upp till rättsväsendet att avgöra men jag vet vad jag tror ;)

• Älska
SnällKyckling
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Vill veta om det är olaglig installation eller inte.
Vad menar du med olaglig? Hur skulle en blandarinstallation kunna vara olaglig? Förstår inte riktigt.

Rickard.
Alfredo Alfredo skrev:
Vad menar du med olaglig? Hur skulle en blandarinstallation kunna vara olaglig? Förstår inte riktigt.
För att det är mot plan- och bygglagen, vi har gått igenom det i denna tråd om du ids läsa.

Rickard. Rickard. skrev:
För att det är mot plan- och bygglagen, vi har gått igenom det i denna tråd om du ids läsa.
Vilken tråkig ton.

Gått igenom och gått igenom? Ja du har framfört en del åsikter som exempelvis:

Rickard. Rickard. skrev:
Sen som i så mycket annat så är det ju inte så att någon aktivt letar förbrytare.
Vilket antyder att du menar att det skulle vara brottsligt att använda exempelvis olämpliga armaturer i köket. Jag anammar din ton och hävdar att det är rent skitsnack. Om jag vill får jag installera mitt kök med halvtums trädgårdsslang och piratgardenakopplingar från Biltema utan att begå minsta olaglighet, hävdar jag. Att det sen är förbannat korkat är vi dock säkert eniga om.

Anser du jag har fel och att jag begår brott tycker jag du kan hänvisa till lagrum som styrker detta.

Redigerat:
Rickard.
Jag hade ingen ton och ursäktar om min mening var dåligt formulerad, det var bara menat som om du var intresserad nog att spendera tiden och inte något annat.

Jag har lagt in bilder och citat från PBL och BBR som beskriver det och dom har inget med min uppfattning eller tro att göra. Utifrån det är det fritt fram att bilda sin egen uppfattning.

Citatet från Plan- och bygglagen är inlägg #51 och från boverkets-byggregler är i #69. #49 förklarar också ett antagande för varför jag tror det är olagligt men det kanske det egentligen inte är, brottsligt har jag inte skrivit någonstans.

Redigerat:
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.