10 208 läst · 79 svar
10k läst
79 svar
Ny snygg blandare (se hit) saknar diskmaskinsavstängning
Kanske trött men inte riktigt säker på vad du menar. Inte alla maskiner du pluggar in hemma drar samma ström bara för att de har samma spänning.RasmusR skrev:
Bifogar exempel på hur lång tid, hur mycket ström och hur mycket vatten min maskin drar beroende på program.
Nja, inte de jag syftar på. Utan kompontenten som släpper in vatten i maskinen, den öppnar, vatten kommer in i en viss hastighet, tryckbart känner av mängd vatten, ventil stänger klart, maskinen börjar diska.M Moxmox skrev:
Den tar inte in mindre mängd vatten under en längre tid som jag tolka inlägget jag citera.
Möjligtvis att programmet är längre och sköljningar pågår längre.
Men vi släpper detta
Yes, jag var kanske otydlig, menade inte mindre vatten under längre tid.RasmusR skrev:Nja, inte de jag syftar på. Utan kompontenten som släpper in vatten i maskinen, den öppnar, vatten kommer in i en viss hastighet, tryckbart känner av mängd vatten, ventil stänger klart, maskinen börjar diska.
Den tar inte in mindre mängd vatten under en längre tid som jag tolka inlägget jag citera.
Möjligtvis att programmet är längre och sköljningar pågår längre.
Men vi släpper detta
Nu fick vi i alla fall in en exempelbild på olika slags förbrukning, hoppas den hjälper någon
Hej,
Nu har jag fått svar från tillverkaren som menar att alla som skrev i forumet här har fel. Det finns ingen krav i Sverige om 10 bar vattentryck och deras blandare som klarar max 5 bar är godkänd för EN817 (vet inte vad det är). - Vad har ni att säga till försvar?
"Feedback from our factory - there are not Mandatory Certifications for Sweden, therefore, we are in a process to put additional information on the Website for all customers.
All Buster + Punch taps conform to standard EN817. At times, local housing regulations may require taps to be of a higher minimum water pressure standard. In these cases, we would recommend you consult with your plumber over the possibility of using a pressure regulator or similar device."
Nu har jag fått svar från tillverkaren som menar att alla som skrev i forumet här har fel. Det finns ingen krav i Sverige om 10 bar vattentryck och deras blandare som klarar max 5 bar är godkänd för EN817 (vet inte vad det är). - Vad har ni att säga till försvar?
"Feedback from our factory - there are not Mandatory Certifications for Sweden, therefore, we are in a process to put additional information on the Website for all customers.
All Buster + Punch taps conform to standard EN817. At times, local housing regulations may require taps to be of a higher minimum water pressure standard. In these cases, we would recommend you consult with your plumber over the possibility of using a pressure regulator or similar device."
Sen undrar jag om någon vet hur det känns med 5 bar vattentryck, är det jätte dåligt? Jag har bott i lägenhet hela mitt liv, nyproduktion men oftaste lite högre upp så jämför inte med er som har hus för jag har ingen aning har aldrig satt mitt fot i ett hus och har inga planer att göra det.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 436 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 436 inlägg
Vad är det från, boverket, säker vatten? Vill veta om det är olaglig installation eller inte. Säker vatten styr ju inte lagen direkt.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 436 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 436 inlägg
När jag ringde till butiken i Stockholm hon bara "vi har installerat blandaren hos oss i butik det ska inte vara några problem". Men det du säger är vad jag är rädd för.S salkin85 skrev:
Men egentligen det ni skrev från boverket kan tolkas som att rören ska ha 10 bar men själva blandaren behöver inte det...?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 436 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 436 inlägg