Här kommer några bilder nu, det jag har kvar är att bygga en liten ramp med trall, sätta bultar i ankarskruvarna jag satte vid land och slå ner stolpar i öglor jag ska sätta på sidorna så att den klarar storm och kan flyta upp vid högvatten.

En kartong med cellplastspikar och en tub med kraftlim för byggprojekt på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Valde att sätta lite lim på varje cellplastspik samt 3 remsor på varje skiva. Lät det torka i 3 dagar.

En cellplastblock med insatta ankarskruvar och limremsor, förberedd för att bygga en del av en flytbrygga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Cellplast blocken färdiga dags att börja kapa reglar.

Byggmaterial och verktyg spridda på en gräsmatta med cellplastblock och reglar i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bryggan blir 3000 x 2550 landgången blev 980 bred men reglarna är satta så att mellanrummet blir 600 så att cellplasten sitter mellan

Byggmaterial för flytbrygga på gräs med reglar, cellplastblock, verktyg och mätinstrument.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träregelram för flytbryggans gångbro på gräs, färdig för att få trall monterat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här anpassas reglarna så att varje block sitter bra

Byggprojekt av en flytbrygga, träreglar bildar ramverk med cellplastblock placerade ovanpå gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska jag sätta gångjärnet så som du hade gjort med en gängad stång som håller det ihop

Konstruktion av träram för flytbrygga på gräsmatta med reglar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satte bara trall så att den höll frigoliten på plats, sen använde jag 4,5 meters pvc röra jag hade hemma för att putta ut bryggan. Hissade upp ena sidan med domkraft under med ett rör, sedan andra sidan. Puttade fram bryggan så långt rören räckte sen hissa jag upp ena sidan puttade fram röret, samma med andra sidan, på så vis fick man ut den så pass långt att den började flyta utan att den tog emot botten.

Delvis färdigbyggd flytbrygga på gräs med cellplastblock, träram och obelagd trall, nära vattenkanten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Del av en flytbrygga under konstruktion med cellplastblock och träreglar bredvid en sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En nästan färdigbyggd flytbrygga vid en damm med trall och PVC-rör använda för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter det satte jag på gångbron, fick vada ut, men det var 30 grader varmt den dagen så det var rätt skönt xD

Halvfärdig flytbrygga under konstruktion vid sjökant med material och verktyg synliga i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satte trallen först på gångbron, för att senare kunna sätta den på flytbryggan.

En halvfärdig flytbrygga och gångbro med trall under konstruktion vid en sjö i ett lantligt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjorde en enkel mall för gångbron, rätt smidigt, det blir rakt samt med samma mellanrum för skruvarna :p

Nysågade träreglar och trall monterade vinkelrätt mot varandra, redo för bygget av en flytbrygga, med vatten i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satte katten på trallvakt nu när trallen skulle på flytbryggan.

Svartvit katt sover på sitsen av en röd åkgräsklippare vid en blå vagn med träplankor på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gick sådär, trallen försvann utan att katten regerade :(

Katt sover på sitsen till en röd åkgräsklippare bredvid en blå släpvagn på gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är den nästan färdig :)

Trätrall för gångbro och brygga under konstruktion vid vatten med vita stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit Adirondack-stol på nyskapad trädäckad flytbrygga vid en damm med träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En nästan färdig flytbrygga med trall och en landgång som leder till tre vita stolar, med en vindkraftverk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ToRy och 3 till
  • Laddar…
@byggarnbob Snyggt! Kul att se fler modeller o det verkar ha blivit tiptop alltihop :)
 
Bra jobbat (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.