Så ska ingen behöva leva! :cry:
:rolleyes:
 
  • Gilla
  • Haha
Kvackatore och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vet inte exakt hur många kvadrat vi har kvar att fixa fram. Kan du inte pma mig så ska jag kolla med farsan
Du har mess!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ja dom tornen passar verkligen in i Vasastan
 
O
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Helt sjukt det inte krävs bygglov, hur skulle det se ut i detaljplanerat 20-talsområde om folk började sätta upp de där på taken.
Det skulle se modernt och miljömedvetet ut.
P Peter_K skrev:
Synd att alla paneler är svarta. Ser inget vidare ut på ett 20-talshus med lertegel.
20-talshus med lertegel ser inget vidare ut till att börja med så det blir knappast en försämring. Särskilt om teglet är smutsigt och anfrätt med en bedrövlig patina. Man bör nog se det som ett utmärkt tillfälle att förbättra och modernisera fastigheten.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
tommib
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så jävla tragiskt det där, detta är min innergård nu för tiden, skandalöst


[bild]
Ja, trädgårdsmöblerna är verkligen under all kritik. Grillens hjul är snett också. Fördjävligt.
 
  • Gilla
Oldfart och 2 till
  • Laddar…
Och parasollet lutar ju. Ibland är det synd om människorna. ;)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Historielösa barbarer!
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Historielösa barbarer!
Bakåtsträvare.
 
F fsn skrev:
Bakåtsträvare.
Sergelstorg är förstås din favoritplats i Stockholm
 
P Peter_K skrev:
Synd att alla paneler är svarta. Ser inget vidare ut på ett 20-talshus med lertegel.
Lertegel kan vara svart och blankt, som på mitt hus från 1914. Dock skulle det ju ändå se skitfult ut med solceller ovanpå det.
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sergelstorg är förstås din favoritplats i Stockholm
Har inga direkta favoritplatser i den staden faktiskt. Men jag förstår vad du menar och det är väl knappast dagens arkitektur som gör att man dör lite inombords när man passerar Sergelstorg eller hur?
 
F fsn skrev:
Har inga direkta favoritplatser i den staden faktiskt. Men jag förstår vad du menar och det är väl knappast dagens arkitektur som gör att man dör lite inombords när man passerar Sergelstorg eller hur?
Dagens arkitektur är tyvärr inte mycket bättre
 
  • Gilla
Riemann
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dagens arkitektur är tyvärr inte mycket bättre
Men den är bättre. Frågan är om den är hållbarare och av högre kvalite.
 
Det tyckte man vid förra sekelskiftet inte om den tidens arkitektur heller.

Jag säger inte att den ena eller andra byggnaden är fantastisk, men att sitta på en lummig innergård bland k-märkta(?) två- och trevåningshus och klaga på att man i en viss vinkel ser delar av ett mer tätbebyggt Stockholm (en stad där många alls har svårt att hitta boende) måste du väl själv förstå upplevs som extremt arrogant.
 
  • Gilla
Oldfart och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.