F Fopes skrev:
Hej
Håller helt med dig i din analys. Det låter som att du också har greenely. Riktigt bluffbolag. De har ju fått så mycket kritik så i december var fakturan rimlig men i november var det katastrof. Jag fick 25 öre + moms balanspåslag samt 12 öre + moms miljöpåslag. Miljöpåslag stod det uttryckligen att det inte skulle vara något när jag tecknade och balanspåslaget kan de inte förklara. Vissa har fått 12 öre andra 25 öre. De verkar bara vältra över sina omkostnader på kunderna helt godtyckligt. Jag har bestridit fakturan men får ingen respons av dem.
De har väl inte köpt det som kunderna köpt. Dvs inte vid samma tider.

Det tror jag inte. Det verkar som att deras kunder antingen fått betala 25 öre eller 13 öre. Inga mellanting och de kan inte förklara hur de räknat. De har också bakat in en massa andra diverse påslag i posten balansavgift så inte så konstigt att det är svårt för dem att förklara.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
F Fopes skrev:
Det tror jag inte. Det verkar som att deras kunder antingen fått betala 25 öre eller 13 öre. Inga mellanting och de kan inte förklara hur de räknat. De har också bakat in en massa andra diverse påslag i posten balansavgift så inte så konstigt att det är svårt för dem att förklara.
Då har de lärt sig av Telge..

P paralun skrev:
Nu kommer du med osanningar igen.
"Danmark exporterar cirka 15 TWh per år men importerar drygt 20 TWh vilket betyder att man har ett underskott om cirka 5 TWh per år. Den största andelen, 8TWh, importerar man från Norge. Sverige är nummer två och står för 7 TWh av importen, medan Tyskland landar på 4 TWh."
När de exporterar så blåser det och då är sannolikt elpriset i Sverige lågt.
Importen blir då när det blåser mindre och det är stora mängder som behövs som då även ger höga elpriser i SE3, SE4.
[länk]
Vad var det nu som var osant?
Eller läste du slarvigt 🤣
Typiskt dig att försvinna från tråden när du är svarslös eller kommer på dig att ha skitit i det blå skåpet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.