12 026 läst · 277 svar
12k läst
277 svar
Norge vill klippa elkablarna till EU
Finns den inte på archive.org?kashieda skrev:
Någon borde väl ha sparat den?
Direkt? Det blev ju så, fast senare, men säger man direkt ska det ju göras direkt, förstås.kashieda skrev:
Tillägg: om det hade varit Busch som hade sagt nåt om kärnkraft inom hundra dagar hade jag inte blivit så förvånad, men Svantesson framstår som lite smartare än så.
Redigerat:
Har du sett att de bygger ut kärnkraften? Jag har då inte sett några nya reaktorer.
Nej finansieringsvillkor stoppas ju av hycklarna i Tyskland, officiellt uttalat av energiminister Ebba med all rättD Daniel 109 skrev:
"– Det är en sak att tyskarna inte själva vill ha kärnkraft, men det är en annan att hindra andra länder från att ta del av medel. Det är ett hyckleri, säger Busch i Bryssel."
https://www.svd.se/a/Vze6oV/ingen-tysk-traff-for-busch-i-bryssel
Det är ju praktiskt att kunna skylla på det. Det finns inget krav att EU ska finansiera kärnkraft.P paralun skrev:
Njau vi får se hur "bataljerna" nu slutar i Bryssel med den nya kommissionen (regeringen)D Daniel 109 skrev:
Rond 1
https://www.politico.eu/article/nuclear-power-new-eu-energy-chief-dan-jorgensen-2040-green-goal/
En rad ärenden är man nu tvungen att ta itu med..... jag tror Tyskland nu viker ner sig och man får till en uppgörelse.
Man kanske inte borde lova saker man vet inte går att genomföra?P paralun skrev:
Bara en tanke.
Ja men tyskarna äger ju en stor del av den Svenska kärnkraften dom vill väl inte ha lägre priser(även vattenkraft och oljeeldade kraftverket i Karlshamn )P paralun skrev:
Jo det är ju en del i hyckleriet och ägandet av svensk kärnkraft via Uniper. Sen försöker man då få intrycket att Uniper är svenskt när moderbolaget i själva verket är tyskt, storhycklare!SWEBMA skrev:
Nära 10kr?Zevv skrev:
Kan omöjligen stämma?
Vilka skatter/avgifter tog man bort isåfall?
För du ger väl inte regeringen cred för sänkt oljepris?
Lite lätt googling visar att den sänkta reduktionsplikten gav nästan 5kr billigare diesel å 50öre billigare Bensin
Men 10kr?
Vad får du det ifrån?
Redigerat: