1 764 läst · 61 svar
2k läst
61 svar
NIBE värmepump värmer inte som den ska
Wow, tack! Nu är det fortfarande på 0, men huset har blivit 4 grader varmare. Ska jag göra det? Jag hittade en bild från den 4 november som trycken var på 1 – är det något fel i systemet som kan ha orsakat det?useless skrev:
Redigerat:
Hur länge tar det ? 5 minuter jag ser ingen skillnadV Vector skrev:
Öppnade den på höger sidan
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 791 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 791 inlägg
Har trycket varit på 1 och nu 0 så läcker systemet någonstans, det måste felsökas.ByggNV skrev:
Som andra sagt så verkar det inte varit några yrkesmän som monterat grejerna med tanke på hur en del av rören är dragna och felaktigheten med filtrets orientering.
Det med direkt, bara så där pang till 1 bar, ( manometern ska öka sakta när det fylls med pyspunka ) då är det ingen eller dåligt med luft i kärlet, t.o.m. att blåsan i den kan vara trasig. Du har ett hängande kärl och på undersidan är det ett plastlock, under det så är det som en bilventil. Tryck till lite snabbt på piggen, det ska då pysa till med luft, kommer det vatten så är blåsan körd, bara byta kärl. Kommer det ingenting, så kan det vara att luften gått ur och blåsan klistrat med väggarna i det. Har du en cykelpump som kan pumpa ett bildäck med monometer på. Så slöpper du ut vatten så manometern står på noll, pumpar i luft, om manometern ökar, släpp ut mer vatten, fortsätt att pumpa i luft, Det ska vara ett tryck i kärlet på ca 0,6 bar utan vatten i det. Står lufttrycket kvar och manometern på noll, är allt OK, fyll vatten till 1 bar KLART.ByggNV skrev: