T torke1 skrev:
Fasligt tjat om inbjudningskoder, men om det är någon här som blev kund innan 2019-06-18 så får du gärna PM:a en kod. :)
Hur vet man när man blev kund?
 
A Andersaco skrev:
Hur vet man när man blev kund?
Maj 2019 hade jag min första faktura.. hur skulle det göra skillnad för dig…
 
T torke1 skrev:
Fasligt tjat om inbjudningskoder, men om det är någon här som blev kund innan 2019-06-18 så får du gärna PM:a en kod. :)
Har skickat en gammal å go kod
 
Hejsan,

Även jag skulle vilja testa Tibber och undrar om någon har en kod över?

Vänligen,
Martin
 
Du har pm
 
R Rorpen skrev:
Du har pm
Tack Rorpen och alla andra som skickade. Jag har fått en kod nu.
 
J
  • Gilla
Vagersta Gemania
  • Laddar…
J Johannnnnnn skrev:
Tibber har äntligen släppt en ny Pulse för våra svenska elmätare! Man kan förhandsbeställa nu för leverans i September
[länk]
2 veckor efter att man betalat drygt 2000kr för Watty inkl installation… Med den hade man hamnar på ca 500kr… surt
 
J
S svNsk skrev:
2 veckor efter att man betalat drygt 2000kr för Watty inkl installation… Med den hade man hamnar på ca 500kr… surt
Förstår det men najs att ha koll på elen oavsett! Använder du den för att lastbalansera el-bilen?
 
J Johannnnnnn skrev:
Förstår det men najs att ha koll på elen oavsett! Använder du den för att lastbalansera el-bilen?
ja, lastbalansering, samt kul att se förbrukning live på varje fas. Sen med tibber så kan man ju styra förbrukningen till timmar då elen är billigare.
 
  • Gilla
Johannnnnnn
  • Laddar…
richardtenggren
J Johannnnnnn skrev:
Tibber har äntligen släppt en ny Pulse för våra svenska elmätare! Man kan förhandsbeställa nu för leverans i September
[länk]
Har själv kört Pulse sen i våras, så nog har det funnits för Sverige. Är väl bara olika protokoll och gränssnitt?
 
  • Gilla
Johannnnnnn
  • Laddar…
J
Ja
richardtenggren richardtenggren skrev:
Har själv kört Pulse sen i våras, så nog har det funnits för Sverige. Är väl bara olika protokoll och gränssnitt?
Precis, det har funnits en Pulse men som bara passat vissa elmätare HAN/RJ45. Men nu finns också en Pulse som klarar alla elmätare med P1/RJ12 vilket är den som rullas ut överallt nu.
 
engs
Undrar om den fungerar med Tekniska Verken i Linköping’s bastard också?
 
Kan ni inte sälja in Pulse till mig så jag förstår vad jag ska ha den till :D

Lastbalansering för elbil och jag kan med den se elförbrukningen i realtid men det är totala elförbrukningen antar jag för hela hushållet, inte mer detaljerat vad som drar el? Stämmer det och missar jag något?
 
Någon som har en aning ifall jag kan installera en Pulse med P1 eller HAN baserat på bilderna?
 
  • En elskåp med en Kamstrup elmätare installerad på väggen, omgiven av kablar och kabelkanaler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elskåp öppet med synlig el-mätare, jordfelsbrytare och säkerhetsbrytare, möjlig installation för Pulse enhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.