9 736 läst · 308 svar
10k läst
308 svar
När kommer det bli dyrare att försäkra en icke autonom bil kontra en autonom bil?
Jag håller med. Köra bil är skittråkigt, gör hellre annat!D Dublin skrev:Det verkar vara många som inte ser framemot den dagen som bilen kör sig själv, jag är nog lite tvärtom - tänk alla hämtningar av ungarna vid div träningar och andra aktiviteter - så skönt att slippa. Eller om man ska ha ett tidigt jobbmöte i andra ändan av landet, man slipper ta tåget i ottan, man kan lägga sig och slagga i bilen och vakna upp på rätt ställe i rätt tid. Bilkörning av människor får väl flytta till inhägnade områden någon gång långt fram i tiden.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 876 inlägg
Jag tror att det här är ett av de lättare problemen att lösa. Vare sig man gör det i stad eller på landsbygd är det en förutbestämd rutt längs på i förväg kända vägar.K Kirre2 skrev:
Ganska likt järnväg på det viset.
Sen vet jag inte om jag tycker att det är lämpligt att små inlandskommuner lägger medborgarnas pengar på sånt här. Vad är uppsidan, och kommer den inte kommuner som Malung och Älvdalen till del även om de inte ”investerar” i det?
Så vitt jag hört är det Skistar och EU som finansierar.Nötegårdsgubben skrev:Jag tror att det här är ett av de lättare problemen att lösa. Vare sig man gör det i stad eller på landsbygd är det en förutbestämd rutt längs på i förväg kända vägar.
Ganska likt järnväg på det viset.
Sen vet jag inte om jag tycker att det är lämpligt att små inlandskommuner lägger medborgarnas pengar på sånt här. Vad är uppsidan, och kommer den inte kommuner som Malung och Älvdalen till del även om de inte ”investerar” i det?
Jag ser massor av problem med snö, is, smala och överplogade vägrenar. Men vi får väl se.
Bussarna ska vara helt självkörande men naturligtvis ska en chaufför finnas med.
Du blandat ihop uppmärksamhet/vaksamhet och rädsla. Är jag ute i skogen och jagar så är jag inte rädd för djuret jag jagar, men jag är uppmärksam på omgivningen. Det är så man också bör vara vid bilkörning. Är man rädd så tänker man inte klart.P pmd skrev:
Du har en så pass extrem syn på trafik att den antagligen enbart delas av en mycket liten andel av de röstberättigade. Så risken att motorcyklar förbjuds på allmän väg är nog nära noll. Antar att du vill förbjuda cyklar/mopeder också. Ska man ens få gå längs vägen? Eller rida/köra vagn med häst?P pmd skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 876 inlägg
Verkar vara många medfinansiärer och det går säkert att gräva fram exakta siffror, men allra minst är kommunerna med och betalar en del.K Kirre2 skrev:
”Med det beviljade bidraget som stöds av många medfinansiärer där kommunerna redan är med och stödjer SITE-projektet som medfinansiärer. Totalt är projektet beräknat till 8 miljoner kronor.”
https://www.siljannews.se/dalafjallen/gront-ljus-for-projektet-med-sjalvkorande-bussar/
Om vi bortser från finansieringen, är det nån som tror på att det kommer att fungera? Bussarna ska utan problem gått på andra ställen, sägs det.Nötegårdsgubben skrev:Verkar vara många medfinansiärer och det går säkert att gräva fram exakta siffror, men allra minst är kommunerna med och betalar en del.
”Med det beviljade bidraget som stöds av många medfinansiärer där kommunerna redan är med och stödjer SITE-projektet som medfinansiärer. Totalt är projektet beräknat till 8 miljoner kronor.”
[länk]
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varför finns det inga bra ekimitationer när det kommer till vinyl- och laminatgolv?
Golv -
Kallrasskydd slår när det blåser, hur kommer jag fysiskt åt det?
Ventilation -
BRFs ansvar när det framkommer att en lägenhet saknar bygglov?
Bostadsrätt -
Hur långt har ni kommit med 1 MILJON! eller mindre när det kommer till husbygge!
Lösvirke & Timmerhus -
Dilemma när det kommer till matningar.
El