engs engs skrev:
Hur sjutton kan man inte speca bättre än så vad man verkligen får när man köper? Så svårt är det inte att blanda två-tre flytande komponenter till betydligt bättre noggrannhet.

Såpa brukar ha ett väldigt spann på koncentrationen, men antagit det beror på att det är en naturprodukt på ett annat sätt än detta är.
Jag håller med, känns väldigt osäkert.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Det är brukslösningen som du skall spruta och det bästa sättet är att gå uppe på taket med en tryckspruta som man bär med sig. Man vill ju att det skall hamna på lavan och inte rinna ner i hängrännan för där gör det ju ingen nytta. Den gröna mossan är väldigt svår att bli av med om man bara sprutar på den. Men "rivar" man bort den mekaniskt och sedan sprutar på resterna så brukar den inte komma tillbaka på några år. Har själv en liten rolig skarv på carporttaket där man klart ser "skarven" mellan senast behandlad och äldre behandlad yta.
 
Men brukslösningen sprutar man ju i sig själv, om man köra via blandningsmunstycket på högtrycken blandar man inte in mer vatten då? :thinking:

Tänkte mest undvika att traska upp på taket om möjligt. :rolleyes:
 
Som jag fatta det sår det koncentrat som man kör i tvätten men inte pp högtryck utan bara typ utläggning, stod förvisso Kärcher men det måste väl vara samma.

Vill inte heller upp å vingla på taket, är förvisso bara 3.5m till gräsmattan från takfot men det räcker ju...
Kanske kan ta halva från stege och resten från nocken
 
Jag kör med en sådan här 10 l spruta där jag har förlängt skaftet med 5 meter.
Så taknock eller från stege funkat på alla mina tak tom ladugården.
En 10-liters Gloria högpresterande spruta 510 TK modell för användning på tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Angående priset så ju mer vatten i blandningen desto billigare, så koncentrat med egen kontroll på blandningen känns bäst (tycker jag)
 
Jag la på med spruta på ryggen. Fick upp o klättra på mitt branta tak och skjuta upp panner för steg. Jag orkade inte borsta först o la på rätt starkt. Nästan allt är borta nu men kommer köra en gång till ändå.
 
TorpAnders TorpAnders skrev:
Jag kör med en sådan här 10 l spruta där jag har förlängt skaftet med 5 meter.
Så taknock eller från stege funkat på alla mina tak tom ladugården.
[bild]
Hur förlängde du skaftet?
 
B bsba skrev:
Hur förlängde du skaftet?
Jag har gjort detta, köpte vanlig riktigt lång rundstav + buntband. Längre slang kan du köpa metervis på de flesta ställen.
 
  • Gilla
bsba
  • Laddar…
Jag ersatte röret mellan handtag och munstycke eftersom jag har tanken på ryggen, bara att gänga av och på efter behov
 
  • Gilla
bsba och 1 till
  • Laddar…
Jag har en Nilfisk Roof cleaner, där jag även kör deras medel. Tror inställningen på roof cleanern är mellan 8-16% blandning. Finns det något annat medel man kan köra med så det blir billigare? Har precis köpt Nilfisk blandning för 189kr/5l på Jem & Fix.
 
K
TorpAnders TorpAnders skrev:
Jag ersatte röret mellan handtag och munstycke eftersom jag har tanken på ryggen, bara att gänga av och på efter behov
Vad ersatte du röret med? Finns det färdiga moduler man klickar ihop?
 
K KjellTimell skrev:
Vad ersatte du röret med? Finns det färdiga moduler man klickar ihop?
Jag tog något som låg hemma, i detta fall ett aluminiumrör som nästan passade direkt
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Någon som handlat från allt-fraktfritt.se på senare tid?
Jag kommer inte in på hemsidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.