Jarl Henrysson Jarl Henrysson skrev:
Jo, det är väl klart ett relationsproblems- och underhållningsprogram mer än ett tekniskt program. Det är väl tittarsiffror som styr.
trähandtag trähandtag skrev:
Även om nu vi är OT i denna tråd tror jag att skälet att det fokuseras mer på drömmen är att:
1. Kunskap i tekniska frågor saknas hos dem som gör programmet Husdrömmar
2. Då SVT inte ska göra reklam, så är ju detta lättare att undvika om de fokuserar på drömmen i stället för tekniken, där det lätt blir att ett enskilt företags produkt som redovisas/diskuteras.

Vi har ju detta forum att fortsätta o fördjupa diskussionen!!!!!
ja och om du skulle visa det blir kommer man inte se nåt en då för alla firma namn ska suddas ut allt som går att spåra till en vis tillverkare
 
Ett av de mer underhållande programmen i Husdrömmar på länge. Så roligt att få se någon som njuter lite av sitt bygge och inte får livsglädjen förstörd för år och dar framöver. Det var en fröjd att följa ert bygge och jag är grymt imponerad av alla materialval och den yrkesskicklighet du besitter. Hoppas du får massor av jobb att välja mellan och kan ta lite mer betalt i framtiden tack vare detta program, för duktiga hantverkare är värdefullt!
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Jag börjar bli lite trött på dubblerade budgetar!!!!!!
Det är svårt att göra något åt dubblerade budgetar i dessa tider med Corona och Ryssland/Ukraina-krig.
 
  • Gilla
fatsug och 2 till
  • Laddar…
Det finns mycket jag skulle vilja få uppdaterat kring ert hus. Troligen blir det en uppföljning om något år.
Jag tänker bland annat på tomten i stort, hur var tanken med underdelen av huset- ska det kläs in eller, polen vill man se, mm mm
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
M maria01 skrev:
99& av tittarna är inte intresserad av det tekniska dom skulle kunna sända det på utbildningsradion för nördarna
svt kunde kanske gjort programmet i två versioner - dagens och en på UR
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
svt kunde kanske gjort programmet i två versioner - dagens och en på UR
Är det SVT som gör programmet?
 
M maria01 skrev:
Är det SVT som gör programmet?
Jag vet faktiskt inte vilket produktionsbolag som gör programmet, men det är SVT som är beställare, så det är de som bestämmer om de vill ha en annan form av det (också).
 
Kostar säkert det dubbla då

nåt som jag tycker är lite konstigt av SVT att dom visar märken på maskinerna och företagsnamn på hantverkaren det var man strikt med förut sudda eller tejpa över
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.