estwing estwing skrev:
kör med 2"3" alltså 45x70 planhyvlat
överliggare 2"5" 45x120 planhyvlat som jag kommer klyva av hörnena 45 grader på....
har du orka så måla direkt då är det gö färdigt+att det e jobbigt å måla när det sitter uppe då det skall täckas å mycket bökigare...
mitt tips jag kan ge iaf....

mvh
snickar estwing
Fantastisk altan som jag ofta återkommer till. En fundering kring räckena. Är ribborna verkligen 45x70? De ser fyrkantiga ut på bilden?

T Tokv41 skrev:
Fantastisk altan som jag ofta återkommer till. En fundering kring räckena. Är ribborna verkligen 45x70? De ser fyrkantiga ut på bilden?
Hej @Tokv41 ,
Kolla inlägg #141 i tråden så ser du att det inte är fyrkantiga ribbor i räckena. 45x70 planhyvlat verkar rimligt.

@estwing
Följde denna tråd när jag byggde altan i Linköping 2011. Nu har jag flyttat till Skåne sedan ett par år och i sommar är det dags igen och varför bryta ett vinnande koncept tänker jag och kommer ha din tråd som inspiration ännu en gång.

Tackar. Värmer

estwing estwing skrev:
Tackar. Värmer
Finns knappt att få tag i planhyvlat dock förutom väldigt tunna dimensioner. Och det märks att det gått ngr år sedan du byggde. Nu är det priser på 4-5 ggr de du betalade även om du kanske hade en del rabatt Men fint räcke blev det oavsett!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.