354 995 läst · 393 svar
355k läst
393 svar
Mitt projekt!!!
Hur korkad kan man vara....kan väl vilken halvidiot som helst förstå att det kommer upptäckas ganska snart....att kopiera bilder från Sveriges största husforum för att sedan lägga ut samma bilder på Sveriges största annonssite.....
De skrev i annonsen att de funnits på marknaden i 8 år men registrerings året på bolaget är 2012? Matte verkar inte vara deras specialité eller har jag missat något?
För övrigt riktigt snygg altan!
För övrigt riktigt snygg altan!
Borde inte du som tagit bilderna ha upphovsrätten till dem? Om de har använt dem borde inte det rimligtvis var brott mot upphovsrätts lagen mot dig? Och dessutom med det svar du fick på telefon att de sa att de hade gjort altanen du byggt, borde vara falsk marknadsföring. Sedan hurvida olagligt detta är vet jag ej.
Kolla med Blocket också för jag gissar att dom inte heller är glada på detta...
Eftersom bilderna dessutom använts i kommersiellt syfte borde du kunna jäklas lite med dem. Kolla med Bildombudsmannen, Staffan Teste. Han pysslar bland annat med att driva såna fall åt fotografer.
jag bara blir mer å mer vansinnig över detta.BiFuel skrev:
tack ni alla som bryr er.
ursäkta frågan men hur kontaktar jag staffan m.m.?
mvh
snickar estwing
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Telefonnumret i annonsen är dessutom ett oreggat kontantkort.
Jag i min enfald kan ju tycka att om man drivit företag i 8 år så har man ett registrerat nummer.
Varför kontantkort om man vill att kunderna ska hitta en?
Byta nummer 1 gång i veckan?
Jag i min enfald kan ju tycka att om man drivit företag i 8 år så har man ett registrerat nummer.
Varför kontantkort om man vill att kunderna ska hitta en?
Byta nummer 1 gång i veckan?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
http://mobil.blocket.se/varmland/Svenska_snickare_upp_till_70__billigare_nu_44718045.htm?ca=7&w=1
Vems bilder har dom i nya annonsen?
Vems bilder har dom i nya annonsen?
Medlem
· Västra götaland
· 335 inlägg
estwing: Vad heter företaget i Udevalla som hade dessa eminenta trallbrädor?