355 204 läst · 393 svar
355k läst
393 svar
Mitt projekt!!!
Mm, man ser minsann att trallen har mörknat/svartnat lite, fast det ser ju iofs fortfarande ruskigt proffsigt ut med dina geringar osv, så tight tror jag aldrig att jag skulle lyckas få det... Som sagt, du är inte sugen på att komma och bygga en uteplats i skåne?
hej..Sawsaw skrev:
all växtlighet har dött under å inget växer där, så den är inga problem...
cheetah1: bilden du ser ovan e lite mörkare tack vare jag tog den i regnigt tillstånd.
trallen är ljus hos mig.....
haha skåne?:wow:
ojoj en bit att åka .........d^_^b
mvh
estwing
estwing skrev:
Morsning korsning,
var ute och studerade mitt kära trädäck igår och tyckte inte att fanns behov av vare sig olja eller vax så som det ser ut nu kommer jag att avvakta ytterligare en säsong! Säkert är att jag aldrig kommer att olja däcket, usch och pi för mörka däck!
kan hålla med att en ljus altan e fräschare. men alla har vi olika smaker...Glebster skrev:
skönt du ej behöver lägga på vaxet då, jag själv vaxar varje år....
mvh
estwing
Medlem
· Västra Götaland
· 766 inlägg
Riktigt snygg altan alltså!! Gillade din lösning med en 2"9 utanpå som trallen gick emot och hade tänkt sno den men så kom jag på att jag har 2"8 så det kommer ju saknas ca 6 mm så jag får väl glömma den varianten. Vi ska också ha 3 trallbrädor runt om som ni, men varit rädd att det ser konstigt ut på yttersidan i samma riktning som trallen är lagd, alltså långsidan. Men så känns det inte när man ser eran.
Har också möjligheten att komma över Norrlands-trall, också till ett betydligt högre pris än "vanlig", dock inte vaxad. Är det värt att ta den? Vilken firma i Uddevalla säljer den vaxade som du köpt?
Har också möjligheten att komma över Norrlands-trall, också till ett betydligt högre pris än "vanlig", dock inte vaxad. Är det värt att ta den? Vilken firma i Uddevalla säljer den vaxade som du köpt?
@estwing: Hur gick du till väga när du vägde in de två första bärlinorna utan avvägningsinstrument och med bara vattenpass? Hur hittade du höjden på stolparna?
Jag hade tänkt sätta bärlinan i hussockeln först och sedan få fram höjden på stolparna utifrån det, verkar ju dock enklare som du gjorde.
Jag hade tänkt sätta bärlinan i hussockeln först och sedan få fram höjden på stolparna utifrån det, verkar ju dock enklare som du gjorde.
Stor tumme upp!
Vet inte hur Estwing gjorde, men den gamla klassikern med en vattenslang borde väl funka bra? Ta en vattenslang, helst en genomskinlig, annars sätt ett genomskinligt rör i varje ände. Fyll med vatten. Vattnet ställer sig lika högt i båda ändarna.kuse skrev: