Härligt ska bli kul att se när du timrar nya kistan.

//Mathias

Var precis ner till bryggan för det har ju varit lågvatten ett tag nu. Trodde inte de kunde bli lägre men vilken chock jag fick. Ännu lägre idag -50cm!

Hur går det med stenarna?

Inge vidare för dom sitter fast enormt hårt i botten. Men jag har fått loss delar av en iaf. Båten kan inte komma på den men jag vill iaf få bort den..

20160607_173026.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vi får se vem som är tjurigast då, du eller stenen. Har du provat borra många hål och eventuellt slagit i kilar? annars kanske den spricker av sig själv med hjälp av isen under nästa vinter.

//Mathias

Mathias12 skrev:
vi får se vem som är tjurigast då, du eller stenen. Har du provat borra många hål och eventuellt slagit i kilar? annars kanske den spricker av sig själv med hjälp av isen under nästa vinter.

//Mathias
Det går bra att spräcka den men den är riktigt stor och det mesta är nere i blåleran som är hård som betong.. Men jag ska borra fler hål och kika så kanske jag får bort allt jäms med botten

Hemmakatten
Helt imponerande vilket arbete du lagt ner på bryggan! Den kommer att bli den finaste och bästa i hela trakten! :)

• Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
richardtenggren
Hemmakatten skrev:
Helt imponerande vilket arbete du lagt ner på bryggan! Den kommer att bli den finaste och bästa i hela trakten! :)
Säker på det? Det finns ganska många påkostade bryggor i den där fjärden, även med söderläge ;) Även om denna är fin :)

richardtenggren skrev:
Säker på det? Det finns ganska många påkostade bryggor i den där fjärden, även med söderläge ;) Även om denna är fin :)

Haha så sant! Men min är lätt den i särklass billigaste och dessutom byggd på egen hand ;) Dom flesta lägger ju ner ett par 100tkr....

Hemmakatten skrev:
Tack! Ja det börjar bli några timmar nedlagt på den nu hehe. Även om den inte blir finast så är det en av få som är byggd med laxknutar.
Jag har kollat på bryggor som grannar betalat grova pengar för och dom är inte laxade :)

När man inte trodde att vattnet kunde bli lägre... Storm som trycker iväg det så nu ska jag ut och mäts vattenståndet. Lätt rekord nu.
20160608_174810.jpg
Skapa konto

Nästan 60cm lägre än normalt. Har aldrig sett så lågt vatten här hemma faktiskt.
Dags att muddra och förlänga bryggan ännu mer? :confused:

20160608_183039.jpg
Skapa konto

Redigerat:
Vad är det för mätare du har. Jag vill ha något till mig brygga.

Den där sitter inne vid kustbevakningen i stora hamnen. Har inte hunnit att görs en egen men det är ju ganska lätt att göra en.

Jag kommer görs en liknande fast utan nivåvisare. Alltså en fast mätare med skala på

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.