TRJBerg
T tank77 skrev:
Bytte man inte brunnen till en ny då? För då kan man ju lika gärna flytta ut den till godkänt avstånd.
Jag visste ingenting om det. Vilket avstånd är det som gäller exakt f ö?
 
20cm från väggen. En brunn från före ca 1990 måste bytas. De är inte typgodkända för anslutning av modernt tätskikt.

Ur försäkringssynpunkt är ditt nya badrum från 1985.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Jag visste ingenting om det. Vilket avstånd är det som gäller exakt f ö?
Lutning: https://www.gvk.se/branschregler/golv/golvlutning/
Golvbrunn: https://www.sakervatten.se/branschregler/online/3/8

Vår ”nya” i andra badrummet är nog inte godkänd den heller, men vi valde att inte bila upp och flytta.. vi valde andra saker oxå som gjorde att det inte blev ”godkänt” iaf (tätskikt, det är en källare med oisolerad platta).

Mycke regler att förhålla sig till när man ska göra badrum… (ännumer om det ska vara handikappvänligt)

Men så länge man informerar om saken om man säljer.. ”får man göra som man vill” :)
 
J Jontha skrev:
Ursäkta om jag låter en aning osympatisk, men att gå ut på dessa förbannade jämförelsesidor och hämta in offerter är som att be om att bli tagen hårt bakifrån.

Omdömen är inte värda ett skvatt då det bara är dom själva och påhittade personer som skriver för att få upp betyget.

Jag har själv haft en kakling gjord för en vecka sedan och personalen hade >30års erfarenhet per person. Det blev så himla bra. Lätt värt 100kr mer per timme än att få in en sån där total bedragare.
Kanske osympatiskt uttryckt men ärligt. Om man läser i tråden så finns det personer som fått bra hjälp via dessa sidor. Det nya företaget jag ska anlita är från proffs.se. Skillnaden är väl att varit upptagna med ett annat arbete och inte kan starta nästa vecka hos mig, samt att de bifogat en hel drös med referenser som jag också kollat upp noggrant. Att redan ha jobb och inte kunna starta med omnejd är ju lovande enligt mig. Samt att plattsättaren som var här och kikade kunde berätta för mig om alla fel de gjort.
 
L lbgu skrev:
Känns som lite varning på att anlita företag via typ offerta. Duktiga hantverkare behöver inte jaga jobb på sådana ställen, så då återstår ju de som behöver jaga jobb där.
Dessutom så ska man nog ta en del recensioner med en ganska stor nypa salt.
 
Till alla som ville ha efter bilder nu när en riktig plattsättare varit på plats! Här kommer de. Nu är det bara måla om köksskåpen och luckorna som gäller. Det behövs!!

Nylagda vita kakelplattor på vägg i kök med fönster och gammalt köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med vita kaklade väggar och ommålade skåpsluckor som fortfarande behöver målas om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hank_Ö och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.