Hej!
Har ett nytt badrum sedan bara några månader sen. Redan nu ser vi att fogarna i duschen på vissa delar är mörka. Bifogar bilder.
Är det något fel med fogarbetet eller med fogarna, eller är det bara ”normalt slitage” (eller hur man ska formulera det)? Tips på hur jag får bukt på problemet?
Badrummet gjordes om pga läcka bakom just den här väggen, men de mörknade fogarna känns inte blöta - så min första panik över att det läckt igen har lugnat sig.
Har ett nytt badrum sedan bara några månader sen. Redan nu ser vi att fogarna i duschen på vissa delar är mörka. Bifogar bilder.
Är det något fel med fogarbetet eller med fogarna, eller är det bara ”normalt slitage” (eller hur man ska formulera det)? Tips på hur jag får bukt på problemet?
Badrummet gjordes om pga läcka bakom just den här väggen, men de mörknade fogarna känns inte blöta - så min första panik över att det läckt igen har lugnat sig.
Det ser onekligen ut som att det är fuktigt. Ändrar det sig något när ni duschar, ser alla fogar likadana ut då när de blir blöta?
Blir ett toapapper fuktigt om man pressar det mot de mörka områdena i några minuter?
Det är ju inte vanligt i alla fall.
Blir ett toapapper fuktigt om man pressar det mot de mörka områdena i några minuter?
Det är ju inte vanligt i alla fall.
Hej
Det känns inte fuktigt. Det blev inte heller någon fukt på toapapper när jag testade…
Ja, när vi duschar får resten av fogarna den färgen.
vi har använt babyolja i duschen någon gång, kan det vara det som fastnat i fogen tror du? Eller har du någon annan idé?
Borde jag kontakta byggfirman, eller göra något själv först?
Tack för svar!BirgitS skrev:
Det känns inte fuktigt. Det blev inte heller någon fukt på toapapper när jag testade…
Ja, när vi duschar får resten av fogarna den färgen.
vi har använt babyolja i duschen någon gång, kan det vara det som fastnat i fogen tror du? Eller har du någon annan idé?
Borde jag kontakta byggfirman, eller göra något själv först?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Avloppslukt i källare, hus byggt -68. Relativt nyinflyttad (höst 2023)
Vatten & Avlopp -
Putsfasaden flagnar, relativt nytt hus
Fasad -
Vilket staket är enkelt att montera, relativt snyggt och kattsäkert?
Trädgård allmänt -
Fukt i kallvind i relativt nytt hus med FLVP
Ventilation -
Lägage på relativt nytt tak
Tak & Vind