Nissens
Keiller Keiller skrev:
Grannen kan vara medlem, det vet varken du eller jag då forumet är anonymt. Bara ägarna av forumet vet det och kan då ta bort bilder som kanske kan identifiera någon som av olika anledningar inte vill bli identifierad.
Min fråga till dig var: har du sett något alias på BH annat än TS alias som är nämnt i detta sammanhanget?

Jag har inte sett det, och om ingen annan heller har sett det, så finns det ingen annan medlems alias vars identitet kan avslöjas.

H Hybro skrev:
Önskar rapporter om TS sena kommande sommarfester i trädgården. Ni vet öl, bastuba, trumpeter och grillad böckling.
Och glöm inte surströmmingsfesten till hösten...just den dagen som vinden ligger åt just DEN grannens håll (även om just surströmmingen bara består av en/flera öppnad/e burk/ar invid hålet/hålen i grannens plank)..........
forts. följer 😁

Nissens Nissens skrev:
Min fråga till dig var: har du sett något alias på BH annat än TS alias som är nämnt i detta sammanhanget?

Jag har inte sett det, och om ingen annan heller har sett det, så finns det ingen annan medlems alias vars identitet kan avslöjas.
Du förstår nog inte vad jag menar eller hur jag ser på saken. TS granne kan ju vara medlem här utan att ha blivit omnämnd med sitt alias.

Om du nu vill gå till botten med anledningen till de borttagna bilderna och om vem som ville att bilderna skulle tas bort, samt medlemmars anonymitet, är mitt råd att du kontaktar forumägarna och moderatorerna och framför dina frågor, synpunkter och eventuell kritik.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
Keiller Keiller skrev:
Du förstår nog inte vad jag menar eller hur jag ser på saken.

Om du nu vill gå till botten med anledningen till de borttagna bilderna och om vem som ville att bilderna skulle tas bort, samt medlemmars anonymitet, är mitt råd att du kontaktar forumägarna och moderatorerna och framför dina frågor, synpunkter och eventuell kritik.
Nej, jag har frågat dig flera ggr om du sett något annat alias förknippat med tråden utan att få något svar.

Att redaktionen känner till våra identiteter är ju inget problem.

Så jag utgår ifrån att du inte heller sett något alias vars identitet kan avslöjas.

Och då är det ju inget problem.

Jag försökte bara förstå vad du menade, för du hade ju kommit på att någon annan medlems identitet än TS kunde bli avslöjad. Helt oklart mem eller vad du menade…

Redigerat:
Nissens Nissens skrev:
Nej, jag har frågat dig flera ggr om du sett något annat alias förknippat med tråden utan att få något svar.

Så jag utgår ifrån att du inte heller sett något alias vars identitet kan avslöjas.

Och då är det ju inget problem.
Ingen har sett nåt annat alias än TS alias förknippat med tråden om TS och dennes granne. Det enda jag försökt förklara för dig är en förklaring av moderatorens svar på din undran om varför bilderna togs bort.

Släpp det här nu.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens
Keiller Keiller skrev:
Ingen har sett nåt annat alias än TS förknippat med tråden. Det enda jag försökt förklara för dig är en förklaring av moderatorens svar på din undran om varför bilderna togs bort.

Släpp det här nu.
Ok, men din förklaring förklarar ju inte det. 😂

Ja, jag har släppt din ”förklaring” och grundfrågan är olöst. 😊

Nissens Nissens skrev:

Som sagt, du förstår inte hur jag menar. Men det hör inte hit. Ställ "grundfrågan" till forumägarna och moderatorerna. Helst i PM, tråden har spårat ur tillräckligt 🥴

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:

Nu får vi ju inte diskutera detta, men jag tycker nog att det skulle gå att känna igen det där staketet om man skulle gå förbi det. Det var ganska… säreget. Och eftersom staketet står hos TS granne, kan man ganska enkelt identifiera grannen.

Keiller Keiller skrev:
Som sagt, du förstår inte hur jag menar. Men det hör inte hit. Ställ "grundfrågan" till forumägarna och moderatorerna. Helst i PM, tråden har spårat ur tillräckligt 🥴
Du kan göra som jag och många andra med mig. Blocka Nissen. Han skriver ändå strunt enbart för att starta irrelevanta ickediskussioner för att få uppmärksamhet. Föd inte trollet 😉👌

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
...du hade ju kommit på att någon annan medlems identitet än TS kunde bli avslöjad. Helt oklart mem eller vad du menade…
Läs inlägg #312 igen, så kanske du förstår vad jag menar.

"Om man skulle kunna identifiera TS utifrån bilderna (lista ut var staketet är byggt) så kan man även identifiera grannen. Det är kanske det som avses med att "någon annan än den som postat bilderna kan bli identifierad", även om inte grannen är medlem här eller inte."

Någon la ju upp förstorade bilder på hålen som sågats ut, dom måste väl kunna läggas upp igen, det var ju endast brädor med hål i

• Gilla
Solvide
  • Laddar…
Unikt namn
nino nino skrev:
Någon la ju upp förstorade bilder på hålen som sågats ut, dom måste väl kunna läggas upp igen, det var ju endast brädor med hål i
Jag kan såga några arga hål i en planka när jag kommer hem från semestern, och posta i tråden.

• Haha
  • Gilla
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Motiveringen var att det var risk för att en annan medlems identitet kunde avslöjas av TS bilder. Jag förstår fortfarande inte vilken annan medlem det skulle kunna vara som skulle avslöjas.
Någon annan medlem har ju inte nämnts i sammanhanget.
Det är väl tänkbart att geografin på bilden skulle kunna ge en ledtråd till vem som är TS granne. Vilket alias grannen har på Byggahus är kanske inte så relevant.

T
Varför i helvete var det ingen som sparade bilderna och lade upp på FaceBook i gruppen byggmissar?

Nu missade jag bilden på staketet helt och hållet.

• Gilla
Solvide
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.