10 887 läst · 91 svar
11k läst
91 svar
Mat att äta i bilen på långfärd
Brukar oftast ta thekakor eller liknande bröd, smör ost stekt ägg och stekt falukorv
Vatten och nån energidryck kan vara bra, fick stanna pga trötthet 1h från campingen i Italien med några Nocco så hade man fixat sista biten
Vatten och nån energidryck kan vara bra, fick stanna pga trötthet 1h från campingen i Italien med några Nocco så hade man fixat sista biten
då har du kört på fel ställen varje resa så väntar jag bara till tyskland med riktiga krogar på motorvägarnaÅsa Lund skrev:
jag kör på en platta redbul eller nocco då klarar jag mig till malmöharry73 skrev:
Min erfarenhet är att pannkakor kan bli kladdigt om man har sylt. Fungerar bra med vanligt socker eller nutella, även om nutella också kan vara på gränsen till kladdigt.Åsa Lund skrev:
Som du skriver, ett antal vattenflaskor men vi brukar också ha några Pepsi Max. Efter ett tag kan man tröttna lite på vatten och vill då ha en annan smak i mun.
Du skriver inget om kaffe så det kanske inte är något problem. Jag klarar mig inte utan kaffe utan har därför en minithermos med pip som man kan dricka direkt ut. Håller förvånansvärt länge men en liten varning för att de första munnarna kaffe kan vara ohälsosamt varma.
Vare sig det är en utflykt på spark eller långresa med bil är mackor med stekta ägg och pastasallad väldigt bra. En termos kaffe och några flaskor vatten att skölja ner det med.
Svårare än så behöver det inte vara.
Svårare än så behöver det inte vara.
- Ölkorvar
- Proteinbars
- Majskakor
- Banan
- Cashewnötter
- Proteinshakes
- Färdiggrillad kyckling i förpackning
- Naturgodis
Är väl ungefär vad jag brukar ha
- Proteinbars
- Majskakor
- Banan
- Cashewnötter
- Proteinshakes
- Färdiggrillad kyckling i förpackning
- Naturgodis
Är väl ungefär vad jag brukar ha
Stannade på en motorvägskrog i Tyskland, tror jag eller om det var Österrike, kan ha börjat på M och en nåt grönt i logotypen
Där såldes det mat på vikt, man la på det man ville ha och så fick man betala efter vikten
Det var iaf riktigt gott där, åt rösti och plommonspäckad karré
Så nog finns det bra ställen också, nu är iof det här kanske 10år sen
Där såldes det mat på vikt, man la på det man ville ha och så fick man betala efter vikten
Minns senast jag åt plommonspäckad. Hade nog fått avbryta vidare bilkörning den dagen..nino skrev:Stannade på en motorvägskrog i Tyskland, tror jag eller om det var Österrike, kan ha börjat på M och en nåt grönt i logotypen
vill
det finns fortfarande bra ställen och kör man av vägen liten in städerna så finns ju inget bättre land för en riktig dönernino skrev:Stannade på en motorvägskrog i Tyskland, tror jag eller om det var Österrike, kan ha börjat på M och en nåt grönt i logotypen
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 565 inlägg
Vad komplicerat det görs i tråden...TS ska ju inte korsa Afrika på motorcykel, utan rulla ner till Österrike med bil. Det lär vara varmt i bilen, och passagerarna sitta still, så energibehovet och följaktligen energiintaget bör vara lågt. Ta med några vattenflaskor, gör några mackor, och blir någon mer hungrig är det väl bara att stanna på lämplig vägkrog. Tillskillnad från Sverige så finns det annat att äta än Gyllene Måsen, typ "dagens rätt" av betydligt bättre kvalitet än "Rasta".
Frystorkat? Seriously?
Frystorkat? Seriously?
Byt ut den söta sörjan mot stekt Bacon eller sidfläsk så får du riktigt goda pannkakor som inte kladdar. Pastasallad är som sagt var även den, en riktig höjdare när det gäller kall mat.B Byggsnyggen skrev:
Minnie