Totte_S
Tunnbröd, ruccola och philadelfia vitlök o örter är en klassiker hos oss.
Den som inte kör får mecka mackor i farten så har den nåt att göra :cool: Färdiga mackor blir sunkiga.
Fast i tyskland måste man ta en wurst på vägen…
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
T Tom GX skrev:
Förslag, packa ner så det räcker till alla, ha en kylväska för det som kräver det

- Gäng limpor surdegsbröd
- Stort gäng kokta ägg
- 1,5 meter Sremska (hoppas du har tillgång till en saluhall)
- Burk oliver
- Färska mogna tomater
- Färska paprikor
- Färsk gurka
- Mini morötter som går att äta direkt ur påsen
- Inlagd minigurkor
- Några franska ostar som gillas
- Gäng grillade kycklinglår eller filé, eller annat typ färdig rostbiff
- Något uppskuret från mataffärens chark
- Ett gäng tortillas/tunnbrödsrullar med valfri fyllning
- Valfri flaska generell dressing för den som vill ha
- Drycker ..

Glöm inte driksglas, schweizisk kniv, bestick, servetter och papperstallrikar (välj valfritt nåt mer politiskt korrekt material på donen att äta /dricka ur/skära/sleva med)..
Allt det där, i bilen...? :D
 
  • Gilla
stugan_i_skogen och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Allt det där, i bilen...? :D
Antalet personer framgår inte. Kör man Messerschmitt kanske en kylväska inte får plats?
Annars så lär nog ovanstående inte kräva så stor yta.
 
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Excel
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Aldrig hört begreppet förut.
Är det där man stannar för att pissa där det luktar urin och sopor?
Min erfarenhet är att rastplaster är frächa i Tyskland mm . Sveriges har sämsta standarden, urin och baljslukt i hela anläggningen. Bättre att skita och pissa i skogen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
T Tom GX skrev:
Antalet personer framgår inte. Kör man Messerschmitt kanske en kylväska inte får plats?
Annars så lär nog ovanstående inte kräva så stor yta.
Tänkte mest på att duka upp den samlingen i bilen.
 
Tarta de atún. Det är tonfiskfyllning i deg. Man gör den dagen innan och skär upp den i bitar när den är kall. Väldigt gott och enkelt att äta med händerna. Skickar med en bild från internet.
En paj skuren i halvor visar fyllningen av tärnad röd paprika och kyckling på en metall yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Lintto1 och 3 till
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
Min erfarenhet är att rastplaster är frächa i Tyskland mm . Sveriges har sämsta standarden, urin och baljslukt i hela anläggningen. Bättre att skita och pissa i skogen.
Sämsta måste vara DK från köpenhamn hela vägen ner till rödby. De flesta rastplatserna jag vart på där går man inte ens in i husen utan pissar bredvid. Det värsta var fullt med bajs på väggarna.
Det sämsta med DK från bron är att det är förbannat jääääävla lång från brofästet till nästa rastplats.

I övrigt, skåne österrike kör man med 15 minuters stopp endast där co drivern tar över vid 95 körda mil. (eller hälften)
Så nån baguette och dricka räcker den vägen.

Min längsta "nonstop" (ca 10 min för att hämta och lämna tant) var 97 mil, på vägen hem så drog jag inom donken (på den tiden åt jag faktiskt där) i nyköping sen var det bara att mata mil efter mil till man var hemma.

Hade inte kunnat stanna för mycket där, man får bara köra 13 timmar i ett sträck med taxi.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi har nyligen skaffat mattermosar till skidbacken. Tar du med den i planen så kan du köra rätt mycket grejer. Ex: Gullaschsoppa, pulled pork, chiligryta och med dessa tre alternativ går det att köra med ett brytbröd att dippa med.

Gillar man kalla grejer så är en mjuk kylväska med många frysklampar i. Sen mannafrutti/risifrutti, makaronilåda osv. Den väskan med klampar har man sen nytta av de man handlar i putgarden på väg ner el annan dryck.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Excel
R Rkarlsson skrev:
Sämsta måste vara DK från köpenhamn hela vägen ner till rödby. De flesta rastplatserna jag vart på där går man inte ens in i husen utan pissar bredvid. Det värsta var fullt med bajs på väggarna.
Det sämsta med DK från bron är att det är förbannat jääääävla lång från brofästet till nästa rastplats.

I övrigt, skåne österrike kör man med 15 minuters stopp endast där co drivern tar över vid 95 körda mil. (eller hälften)
Så nån baguette och dricka räcker den vägen.

Min längsta "nonstop" (ca 10 min för att hämta och lämna tant) var 97 mil, på vägen hem så drog jag inom donken (på den tiden åt jag faktiskt där) i nyköping sen var det bara att mata mil efter mil till man var hemma.

Hade inte kunnat stanna för mycket där, man får bara köra 13 timmar i ett sträck med taxi.
Själv körde jag och brorsan non stop Marsilles-Malmö (undantag för tankning) i en VW vento diesel -93. Den maxade ur 150km/h. Detta var år 2000… det var tider. Tog 18 timmar… så denna resa kommer nog gå bra… 181 mil
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
Om ni har takbox så bör väl det vara ett bra ställe att lägga maten som ska hållas kall?
 
L Lilllen skrev:
Om ni har takbox så bör väl det vara ett bra ställe att lägga maten som ska hållas kall?
Svårt komma åt under färd ;)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
Svårt komma åt under färd ;)
Jo, fast om man ändå vill stanna när man äter, alternativt bara ta in det vid kisspaus. Håller sig ju kallt ett tag efter. :) Funkar ju troligen även på väg hem då det är svårare att få till kalla kylklampar.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Jo, fast om man ändå vill stanna när man äter, alternativt bara ta in det vid kisspaus. Håller sig ju kallt ett tag efter. :) Funkar ju troligen även på väg hem då det är svårare att få till kalla kylklampar.
Jo så är det. Vet vi ens om ekipaget har takbox?
Edit:,såg nu att du skrev ”om” (y)
 
Vi brukar ha varmvatten i några mattermos sen får passagaren helt enkelt värma upp bullens kokkorv uteefter man blir hungrig (+korvbröd).

Vill vi lyxa till det så stannar vi på något rastaställe och gör potatismos av resterande korvvatten.

(Går även göra med ett spritkök men då blir rasten längre…)
 
  • Gilla
  • Haha
BengtH och 1 till
  • Laddar…
P Pilis skrev:
Vi brukar ha varmvatten i några mattermos sen får passagaren helt enkelt värma upp bullens kokkorv uteefter man blir hungrig (+korvbröd).

Vill vi lyxa till det så stannar vi på något rastaställe och gör potatismos av resterande korvvatten.

(Går även göra med ett spritkök men då blir rasten längre…)
Korv.. korv är inte mat, det är tillbehör. Korv vatten mos låter som något man gärna är utan. (Fy faan) Och isåfall hellre tar en vegoburgare på närmsta mc D.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.