wildeside
Excel Excel skrev:
Min erfarenhet är att rastplaster är frächa i Tyskland mm . Sveriges har sämsta standarden, urin och baljslukt i hela anläggningen. Bättre att skita och pissa i skogen.
Låter trevligt! Alla rastplatser/p-platser i Sverige, ut efter dom stora vägarna är fulla av skit överallt efter alla naturskitande bilister/lastbilsförare, så att ta en paus och ta en promenad med hunden är inte att tänka på.
 
S stugan_i_skogen skrev:
Vad komplicerat det görs i tråden...TS ska ju inte korsa Afrika på motorcykel, utan rulla ner till Österrike med bil. Det lär vara varmt i bilen, och passagerarna sitta still, så energibehovet och följaktligen energiintaget bör vara lågt. Ta med några vattenflaskor, gör några mackor, och blir någon mer hungrig är det väl bara att stanna på lämplig vägkrog. Tillskillnad från Sverige så finns det annat att äta än Gyllene Måsen, typ "dagens rätt" av betydligt bättre kvalitet än "Rasta".

Frystorkat? Seriously? :crysmile:
Tack, äntligen någon som faktiskt vet och säger hur det funkar!
Ett gäng vattenflaskor (kanske nån redbull f föraren), några mackor om man åker tidigt o typ jordnötter etc.
Tysklands mackar/vägkrogar är oftast mkt bättre än de i Sverige & mat finns 24/7
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Tack, äntligen någon som faktiskt vet och säger hur det funkar!
Ett gäng vattenflaskor (kanske nån redbull f föraren), några mackor om man åker tidigt o typ jordnötter etc.
Tysklands mackar/vägkrogar är oftast mkt bättre än de i Sverige & mat finns 24/7
Det beror så på hurudan ämnesomsättning man har.
Om jag är på resa mer än 6 timmar mellan ordentliga mål mat blir jag rent farlig som chaufför.

Att jag brukar ha mat med mig handlar om att undvika kostnader.
 
Åsa Lund
Det blev mackor, bananer, äpplen, piroger, pannkakor, apelsiner, ölkorv och vatten. Plus lite nötter och godis. Vi kommer inte hungra :cool:
Ätit medhavd frukost på färjan nu, chauffören passar på att vila.
Person lutar huvudet på bord, ser trött ut, inomhus, färgglada behållare framför, röd rutig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Funderar på att köpa honom lite luktegott på vägen hem :love:
Hyllor med förpackade parfymer och kosmetika i en butiksmiljö, Mercedes-Benz logotyp synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Krille4 och 8 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det blev mackor, bananer, äpplen, piroger, pannkakor, apelsiner, ölkorv och vatten. Plus lite nötter och godis. Vi kommer inte hungra :cool:
Ätit medhavd frukost på färjan nu, chauffören passar på att vila.
[bild]
Funderar på att köpa honom lite luktegott på vägen hem :love:
[bild]
Denna är nice

En hand håller en Emporio Armani-parfymflaska med texten "Stronger With You".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Denna är nice

[bild]
Håller man sig mätt ned till Österrike på en sån där?
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
B Bassrunner skrev:
Håller man sig mätt ned till Österrike på en sån där?
Det är Anders Östermalmssaluhallspremiumaltrnativ till mina föreslagna lantisöl för att skölja ner pirogerna med, fattar du väl?:D

Minnie
 
  • Gilla
Bassrunner
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Denna är nice

[bild]
Man ser en naken mig i korken också. Farligt det det där
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Luktade han så illa?
 
MrJay MrJay skrev:
Helsingborg - Österrike tar ca. 12 timmar i bil via Danmark med korta pausstopp (ca. 15min) enl. egen erfarenhet.
8 timmar från Kiel till Ulm är min erfarenhet, men det beror lite på vad man har för bil och hur många vägarbeten och olyckor det är också.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
nåt jag saknar från resor genom tyskland var servicen på mackarna dom hade anstälda som tanka åt en men det försvan för 10 år sen var den sista jag såg sen hade dom ofta toalett biträden men det säkert 5 år sen sist


sen var rastplasterna riktigt trevliga men så är det inte dag om ens hittar en ledig för alla lastbilar som tar alla platser på grund av priset på lastbilsparkeringarn
 
E
https://www.gasthaus-meding.de/

Extremt god och prisvärd schnitzel i en mysig by halvägs mellan Hamburg och Hanover.

Schloss Kronberg i Frankfurt är ett bra hotell också.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Funderar på att köpa honom lite luktegott på vägen hem :love:
[bild]
Du såg inte om det fanns någon Volvo version...? ;)
Njut av semestern!
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.