Ja, det tusan ta mig nästan så vackert att det tåras i ögonen! Grattis till dina alster Masses!

Jag tycker att du skall tolka ordet profilbild bokstavligt och ersätta den du har nu med en aluminiumprofil ;)

Masses skrev:
...Mina aluminium profiler tillfaller i kategorin Slot 10 på Motedis hemsida...
En fråga bara... Tolkar detta som att spåren är 10 mm breda. Eller? Passar Festool-tvingarna i dem (utan att trilla ut)? Har för mig att de passar i 8 mm spår, men jag kan ha otur med minnet... det har hänt förr, men jag minns inte när det hände sist...

Sjukt bra. Keep it comin'.

Exakt Bo, Spåren är 10mm breda. Tvingarna passar men 8mm spåren passar bättre. Det lilla jag testat det så trillar tvingarna inte ut iallafall. Ska se om jag kan ta med en bild i nästa update! :)

Tackar Jonmo! U bet...

En liten fråga:
Är inte det här sådana profiler som man använder t.ex. i Flexlink-system.
(Flexlink är väl en SKF-avknoppning för materialflöde/materialtransport/arbetsstationer i industrin.)

Jag instämmer med alla andra att det ser ut som du gjort ett imponerande arbete.
Men är det inte lite overkill för ett arbetsbord? Med tanke på nedlagd tid och kostnad.
Hoppas att du inte tar illa upp för frågan. Alla har vi ju våra galna idéer, och jag tycker absolut inte dina är värre än mina egna.

PS
Jag gillar trådrubriken (y)

KnockOnWood skrev:
En liten fråga:
Är inte det här sådana profiler som man använder t.ex. i Flexlink-system.
(Flexlink är väl en SKF-avknoppning för materialflöde/materialtransport/arbetsstationer i industrin.)...
Jag reagerade på att det står 80/20 på sista bilden i inlägg #2. Dessa profiler nämns ganska ofta på amerikanska forum och hittas här: http://www.8020.net/. Om det är dessa profiler som Motedis säljer, eller om det finns ett samband med Flexlink, har jag dock inte undersökt närmare...

KnockOnWood: Jag vet faktiskt inte om det är samma profiler om dom ens är kompatibla. Overkill??? hehe det ordet finns inte i denna delen av forumet :) . Trådrubriken har jag filat (!!!!) på länge :D

bygga_bo: Jo programmet är kanadensiskt om jag inte minns fel. Har varit i kontakt med tillverkaren och fick för mig att det var .ca i slutet på hans mail. Jag vet inte om programmet är sponsrat av 8020 tillverkaren för när man bygger i programmet uppdateras kostnaden automatiskt. Men man får ut en BOM lista och det är den jag var ute efter. Priserna var billigare på motedis i jämförelse med 8020.

Som vanligt mycket snyggt! Själv blev jag lite snål när jag skulle skaffa T-tracks till min bänk (som byggdes på inspiration från din tidigare bänk) så jag antar att det där inte är något i min budgetram. Men det ser otroligt proffsigt och snyggt ut.

Trevligt med justerbarheten för höjden på Kap&gersågen - något man får automatiskt med den här typen av profiler.

Jag är grymt imponerad men vill gärna se budgeten. Jag har faktiskt ingen aning om vad det kan kosta. Chansen är att jag blir ännu mer imponerad.

Grymt

Snälla Masses sluta lägg ribban så förbaskat högt.
(y)

Pär

• Gilla
Masses
  • Laddar…
Motedis hade ju riktigt bra priser på sina profiler, kul också om det går att lite på deras kapningar så att man kan bygga ihop direkt när man får hem grejerna.

Är det några problem att handla som privatperson från dem?

Nej inga problem. Jag handlar som företag men jag vet att många handlat som privatpersoner...

En annan sak jag grubblar lite över. I mitt förra fräsbord som var integrerat i MFT bordet hade jag ingen T-slot för att kunna hålla featherborads och miters. Är det ngt ni som har fräsbord använder er mycket av?
Question1.png

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.