145 525 läst · 420 svar
146k läst
420 svar
Masse gone me(n)tal??
En fråga bara... Tolkar detta som att spåren är 10 mm breda. Eller? Passar Festool-tvingarna i dem (utan att trilla ut)? Har för mig att de passar i 8 mm spår, men jag kan ha otur med minnet... det har hänt förr, men jag minns inte när det hände sist...Masses skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
En liten fråga:
Är inte det här sådana profiler som man använder t.ex. i Flexlink-system.
(Flexlink är väl en SKF-avknoppning för materialflöde/materialtransport/arbetsstationer i industrin.)
Jag instämmer med alla andra att det ser ut som du gjort ett imponerande arbete.
Men är det inte lite overkill för ett arbetsbord? Med tanke på nedlagd tid och kostnad.
Hoppas att du inte tar illa upp för frågan. Alla har vi ju våra galna idéer, och jag tycker absolut inte dina är värre än mina egna.
PS
Jag gillar trådrubriken
Är inte det här sådana profiler som man använder t.ex. i Flexlink-system.
(Flexlink är väl en SKF-avknoppning för materialflöde/materialtransport/arbetsstationer i industrin.)
Jag instämmer med alla andra att det ser ut som du gjort ett imponerande arbete.
Men är det inte lite overkill för ett arbetsbord? Med tanke på nedlagd tid och kostnad.
Hoppas att du inte tar illa upp för frågan. Alla har vi ju våra galna idéer, och jag tycker absolut inte dina är värre än mina egna.
PS
Jag gillar trådrubriken
Jag reagerade på att det står 80/20 på sista bilden i inlägg #2. Dessa profiler nämns ganska ofta på amerikanska forum och hittas här: http://www.8020.net/. Om det är dessa profiler som Motedis säljer, eller om det finns ett samband med Flexlink, har jag dock inte undersökt närmare...KnockOnWood skrev:
KnockOnWood: Jag vet faktiskt inte om det är samma profiler om dom ens är kompatibla. Overkill??? hehe det ordet finns inte i denna delen av forumet . Trådrubriken har jag filat (!!!!) på länge
bygga_bo: Jo programmet är kanadensiskt om jag inte minns fel. Har varit i kontakt med tillverkaren och fick för mig att det var .ca i slutet på hans mail. Jag vet inte om programmet är sponsrat av 8020 tillverkaren för när man bygger i programmet uppdateras kostnaden automatiskt. Men man får ut en BOM lista och det är den jag var ute efter. Priserna var billigare på motedis i jämförelse med 8020.
bygga_bo: Jo programmet är kanadensiskt om jag inte minns fel. Har varit i kontakt med tillverkaren och fick för mig att det var .ca i slutet på hans mail. Jag vet inte om programmet är sponsrat av 8020 tillverkaren för när man bygger i programmet uppdateras kostnaden automatiskt. Men man får ut en BOM lista och det är den jag var ute efter. Priserna var billigare på motedis i jämförelse med 8020.
Som vanligt mycket snyggt! Själv blev jag lite snål när jag skulle skaffa T-tracks till min bänk (som byggdes på inspiration från din tidigare bänk) så jag antar att det där inte är något i min budgetram. Men det ser otroligt proffsigt och snyggt ut.
Trevligt med justerbarheten för höjden på Kap&gersågen - något man får automatiskt med den här typen av profiler.
Trevligt med justerbarheten för höjden på Kap&gersågen - något man får automatiskt med den här typen av profiler.
Motedis hade ju riktigt bra priser på sina profiler, kul också om det går att lite på deras kapningar så att man kan bygga ihop direkt när man får hem grejerna.
Är det några problem att handla som privatperson från dem?
Är det några problem att handla som privatperson från dem?