6 900 läst · 79 svar
7k läst
79 svar
Markvibrator lägger av vid gaspådrag varför?
Jag använde en jordborr alldeles ny ur kartong, den uppträdde på samma sett.
Till slut mekade jag bort luftfiltret så man kunde se in i förgasaren.
Det visade sig att markeringar på plastkåpan var fel så när man satte chocken i öppet läge så stängde man den i verkligheten !!! Fel från fabrik.
Till slut mekade jag bort luftfiltret så man kunde se in i förgasaren.
Det visade sig att markeringar på plastkåpan var fel så när man satte chocken i öppet läge så stängde man den i verkligheten !!! Fel från fabrik.
Tack för din input. 👍😊L Leif i Skåne skrev:
Jag har privat med alla möjliga sätt.
Däribland att "vända" på choken.
Har kört den tidigare, men nu är det problem.
Men otroligt dåligt att det kan vara felmärkt. 🙄
meec från jula? vi hade likadant på vårat vi köpte därifrån.L Leif i Skåne skrev:
Har du kollat skicket på tändstiftet, min åkgräsklippare har en briggestratton 12,5 hp och är otroligt känslig när stiftet börjar bli slitet. Den beter sig liknande innan jag byter ut det. Hur ser avgaserna ut? Har du luktat på motoroljan? 🙂
Jag har bytt motoroljan, och den är ren och fin. 👍D David Kuling skrev:
Hade en likadan som betedde sig likvärdigt.
Testa häng av remen till vibb plattan och kör motorn för sig själv. På min visa det sig att lagret till vibben hade skurit och så fort man gasa börja den gå hostigt och trött.
Testa häng av remen till vibb plattan och kör motorn för sig själv. På min visa det sig att lagret till vibben hade skurit och så fort man gasa börja den gå hostigt och trött.
Motorer som dör vid gaspådrag brukar få för lite soppa. Kolla så att det finns flöde fram till förgasaren.
Det finns ett par saker som kan krångla. När det gasas så ska den få mer bensin och det ska blandas med luft i rätt propotion, fallerar nogåt så blir det fel. Ena fallet att flotören i förgasaren och eller nålventilen kärvar. Andra fallet för lite eller för mycket luft, kolla in spjället, Sista är om någon ventil bråkar, då kan den gå bra på lite gas, men strypa sig själv vid högre gaspådrag. Inget hugget sten, men en vink framåt kanske.H Hasse1 skrev:
Tack för input. 😉P pwskg skrev:
Jag har nu börjat på med vibb plattan igen. Gått en vinter och nu är det dags.
Har plockat bort tanken och blåst filtret i tanken. Och rengjort.
Ska också byta ut gummislangen (från tanken till förgasaren) ifall det finns någon spricka som drar luft.
Byter även en slangen (vevhusventilationen till förgasaren) den nya som jag köpte ifjol passade inte perfekt.
Så går jag vidare därifrån. Återkommer när jag fått nya slangar och testat.
Funderar på vad nummer 1 är i bifogad fil vibban front? Är det avstörningsfilter?
Bifogar även bild på förgasare nummer 2 mm. Har gjort rent avstängningskranen (skruvade isär och blåste rent mm)