7 060 läst · 79 svar
7k läst
79 svar
Markvibrator lägger av vid gaspådrag varför?
Läcker den från oljepluggen i själva vibrator ?Min läcker med olja men inga stora mängder.Dom är känsliga för oljemängden.H Hasse1 skrev:Nu har gjort rent förgasaren igen. Alla nålar, filter mm okej.
Tyvärr så är det likadant. Går väld7gt ojämnt och lägger av på gaspådrag.
Men kanske jag har fokuserat för mycket på förgasaren. Vibratorplattan läcker ut oljan som jag slår i motorn. Blir inte mycket olja kvar efter 24 timmar. Och såg nu att det läcker hela tiden. På videon har jag kört 5 minuter på tomgång och oljan sipprar ut.
Kan det vara någon packning som är trasig? Och därför den går dåligt. Vad ska jag göra? 😢
testa och lys med lampa om det är glap mellan förgasarn och toppen märkte det när byte bränsleslang att om man inte ser efter så är det lätt hänt att kan bli en springa... och är exakt samma model som jag har men är espina märkeH Hasse1 skrev:
Jag tror att det läcker någon annanstans. Tack för din input 👍V växelventil skrev:
Tack för input. Har kikat och efterdragit men det kan ändå vara läckage. Men ser inget. Nu är det 2 grejer som krånglar, motorn lägger av och oljeläckage 🙄HogeN skrev:
Har du kollat bränslefilter etc? Kanske inte låter som det troligaste nu men är ju lätt att kolla med en separat slang direkt från förgasaren till extern dunk/behållare. Så det inte är någon spricka på befintlig slang eller igensatt filter på vägen.
H Hasse1 skrev:
Tack så mycket för input!M maverik skrev:
Jag har testat att lossa locket och kört utan, tyvärr hjälpte det inte.
Tack för input 😊👍J JFrisk skrev:
Jag ska kolla med en dunk och slang till förgasaren. Bra tips 😊
Ja det är ju bild att bränslekranen är vid choken om man kollar in videon noga. Påminner om min meek snöslunga där är choke och brönslekran brevid varandra och gasen sitter lite på sidan om diskret. Är rätt säker på att metallhandtaget är gasen utan att ha studerat närmare. På filmen vrider ts på den gråa plasten och du får symtom som om man vrider av bränslekranen.V växelventil skrev:
Den ojömna tomgången beror antagligen på att guvernören rör sig lite på låga varv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Gasreglaget ställer du in manuellt till önskat varvtal sedan gasar du med Gasreglaget uppe vid handtaget som inte syns i bild.Hade en meek snöslunga med som jag sålde och hade problem med att den inte startade men var oljenivån som var för låg och startade utan problem efter det.Cheesen skrev:Ja det är ju bild att bränslekranen är vid choken om man kollar in videon noga. Påminner om min meek snöslunga där är choke och brönslekran brevid varandra och gasen sitter lite på sidan om diskret. Är rätt säker på att metallhandtaget är gasen utan att ha studerat närmare. På filmen vrider ts på den gråa plasten och du får symtom som om man vrider av bränslekranen.
Den ojömna tomgången beror antagligen på att guvernören rör sig lite på låga varv.
[bild]
Sedan kan det vara att bränslekranen inte är fullt öppen?Svårt att se så får höra vad TS skriver.
Blir det någon skillnad om du har chocken öppen lite när du gasar?
Motorn används i olika applikationer och har två hål för oljesticka. Det hål som sitter på andra sidan motorn, jämfört med det som används och har en oljesticka, är pluggat med en plastskruv. Där läckte min olja.
Markeringen för öppet läge på bensinkranen är lite otydlig på min, brukar ta några startförsök innan den står rätt...
/TB
Markeringen för öppet läge på bensinkranen är lite otydlig på min, brukar ta några startförsök innan den står rätt...
/TB