6 900 läst · 79 svar
7k läst
79 svar
Markvibrator lägger av vid gaspådrag varför?
Har du haft maskinen länge och den har fungerat tidigare kan du bortse från mitt svar.
Men, jag har samma maskin och reglaget är felmärkt. Du ska vrida det tvärtom mot anvisning.
Min går bra i början oavsett men lägger av efter ca 2 min om man inte justerar bränslereglaget. Sökte på detta fel tidigare i somras och hittade info om det i något forum (osäkerom det var BH).
Men, jag har samma maskin och reglaget är felmärkt. Du ska vrida det tvärtom mot anvisning.
Min går bra i början oavsett men lägger av efter ca 2 min om man inte justerar bränslereglaget. Sökte på detta fel tidigare i somras och hittade info om det i något forum (osäkerom det var BH).
Den är inte ens min maskin, sonen lånade den av en annan person och jag försöker laga den 👍Denniis skrev:Har du haft maskinen länge och den har fungerat tidigare kan du bortse från mitt svar.
Den kan stå hur länge som helst på ojämn tomgång, men försöker man gasa dör den.
Tack för din hjälp!
Tack för input och att ni hjälper mig! 👍😉JCheesen skrev:Ja det är ju bild att bränslekranen är vid choken om man kollar in videon noga. Påminner om min meek snöslunga där är choke och brönslekran brevid varandra och gasen sitter lite på sidan om diskret. Är rätt säker på att metallhandtaget är gasen utan att ha studerat närmare. På filmen vrider ts på den gråa plasten och du får symtom som om man vrider av bränslekranen.
Den ojömna tomgången beror antagligen på att guvernören rör sig lite på låga varv.
[bild]
ag bifogar 2 bilder som visar bränslekran, choke samt gasreglage.
Den svarta är choken och den vita är bränslekranen.
Det finns en sak som ingen nämnt i tråden. Vakuumslangen. Men om du har en tät vakuumslang så borde den inte starta över huvud taget.
Ja isåfall så har jag ju rätt. på filmen i första inlägget så vrider ju TS på den "vita" och stänger bränslekranen. Klart maskinen stannar då.V växelventil skrev:
Choken och bränslekranen åt vänster stängda.Höger öppna så är det på min iallafall.
Tack för input! 😉Cheesen skrev:
Jag har provat åt bägge håll, funkar fortfarande inte.
Funderar på om den drar tjuvluft mellan förgasaren och motorn.
Ska skaffa tätningssilikon, eller något som man kan ha på.
Det sitter en metallpackning med vulkat gummi på. Kanske den inte tätar längre...
Vad tror du?
Tack för input! 😉V växelventil skrev:
Jag har provat åt bägge håll, funkar fortfarande inte.
Funderar på om den drar tjuvluft mellan förgasaren och motorn.
Ska skaffa tätningssilikon, eller något som man kan ha på.
Det sitter en metallpackning med vulkat gummi på. Kanske den inte tätar längre...
Vad tror du?
Tack för input.J jonaserik skrev:
Har inte hunnit leta vidare efter läckan just nu (mycket annat som ligger på)
Men tack för tipset. Ska kolla så fort jag hinner. 😉👍