Har haft liknande problem. Avluftningen i tanklocket var igensatt. Prova och kör utan tanklock en gång.

2:a på den bollen. :)

Redigerat:
  • Gilla
Ebrahim Parnian
  • Laddar…
Har du haft maskinen länge och den har fungerat tidigare kan du bortse från mitt svar.
Men, jag har samma maskin och reglaget är felmärkt. Du ska vrida det tvärtom mot anvisning.

Min går bra i början oavsett men lägger av efter ca 2 min om man inte justerar bränslereglaget. Sökte på detta fel tidigare i somras och hittade info om det i något forum (osäkerom det var BH).

• Gilla
Hasse1
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Men är det inte bränslekranen Du vrider på? Klart den stannar då.
[bild]
Tack för din input. Nej då det är inte bränslekranen jag vrider på.
Kanske ser ut så på bild. Men jag har provat vrida på allt, samma fel.

Denniis Denniis skrev:
Har du haft maskinen länge och den har fungerat tidigare kan du bortse från mitt svar.
Men, jag har samma maskin och reglaget är felmärkt. Du ska vrida det tvärtom mot anvisning.

Min går bra i början oavsett men lägger av efter ca 2 min om man inte justerar bränslereglaget. Sökte på detta fel tidigare i somras och hittade info om det i något forum (osäkerom det var BH).
Den är inte ens min maskin, sonen lånade den av en annan person och jag försöker laga den 👍
Den kan stå hur länge som helst på ojämn tomgång, men försöker man gasa dör den.
Tack för din hjälp!

• Gilla
Denniis
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Ja det är ju bild att bränslekranen är vid choken om man kollar in videon noga. Påminner om min meek snöslunga där är choke och brönslekran brevid varandra och gasen sitter lite på sidan om diskret. Är rätt säker på att metallhandtaget är gasen utan att ha studerat närmare. På filmen vrider ts på den gråa plasten och du får symtom som om man vrider av bränslekranen.
Den ojömna tomgången beror antagligen på att guvernören rör sig lite på låga varv.
[bild]
Tack för input och att ni hjälper mig! 👍😉J
ag bifogar 2 bilder som visar bränslekran, choke samt gasreglage.

• Motorcykelförgasare med märkta komponenter: gasreglage, choke och bränslekran i stängt läge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på mekaniska delar, möjligen av en motor eller maskin, med fokus på en förgasare eller koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cheesen
H Hasse1 skrev:
Tack för input och att ni hjälper mig! 👍😉J
ag bifogar 2 bilder som visar bränslekran, choke samt gasreglage.
På filmen i ditt första inlägg så vrider du på choken isåfall. Testa gasen istället.

• Gilla
Hasse1
  • Laddar…
Den svarta är choken och den vita är bränslekranen.

• Gilla
Hasse1
  • Laddar…
Cheesen
Det finns en sak som ingen nämnt i tråden. Vakuumslangen. Men om du har en tät vakuumslang så borde den inte starta över huvud taget.
V växelventil skrev:
Den svarta är choken och den vita är bränslekranen.
Ja isåfall så har jag ju rätt. på filmen i första inlägget så vrider ju TS på den "vita" och stänger bränslekranen. Klart maskinen stannar då.

• Gilla
Hasse1
  • Laddar…
Choken och bränslekranen åt vänster stängda.Höger öppna så är det på min iallafall.

• Gilla
Hasse1
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Det finns en sak som ingen nämnt i tråden. Vakuumslangen. Men om du har en tät vakuumslang så borde den inte starta över huvud taget.

Ja isåfall så har jag ju rätt. på filmen i första inlägget så vrider ju TS på den "vita" och stänger bränslekranen. Klart maskinen stannar då.
Tack för input! 😉
Jag har provat åt bägge håll, funkar fortfarande inte.
Funderar på om den drar tjuvluft mellan förgasaren och motorn.
Ska skaffa tätningssilikon, eller något som man kan ha på.
Det sitter en metallpackning med vulkat gummi på. Kanske den inte tätar längre...
Vad tror du?

V växelventil skrev:
Choken och bränslekranen åt vänster stängda.Höger öppna så är det på min iallafall.
Tack för input! 😉
Funderar på om den drar tjuvluft mellan förgasaren och motorn.
Ska skaffa tätningssilikon, eller något som man kan ha på.
Det sitter en metallpackning med vulkat gummi på. Kanske den inte tätar längre...
Vad tror du?

Puffar den ut olja genom någon plugg eller anorstädes ställe, så är det sannolikt att ventilstyrningarna är slitna. Den kan gå med det felet, men mår inte bra om ventilerna inte tätar. Blir till att kolla ventilspelet.

• Gilla
Hasse1
  • Laddar…
Cheesen
H Hasse1 skrev:
Har du provat gasen istället för bränslekranen?

• Gilla
Hasse1
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Puffar den ut olja genom någon plugg eller anorstädes ställe, så är det sannolikt att ventilstyrningarna är slitna. Den kan gå med det felet, men mår inte bra om ventilerna inte tätar. Blir till att kolla ventilspelet.
Tack för input.
Har inte hunnit leta vidare efter läckan just nu (mycket annat som ligger på)
Men tack för tipset. Ska kolla så fort jag hinner. 😉👍

Cheesen Cheesen skrev:
Har du provat gasen istället för bränslekranen?
Har testat det, ingen skillnad tyvärr.
Tack för tipset. 👍😉

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.