24 074 läst · 220 svar
24k läst
220 svar
Många upprörda när TV:n ska bli digital
Renoverare
· Stockholm
· 18 400 inlägg
Ger en indikation, men 1300 och att den ska ses som ett komplement till andra undersökningar.
Ger stöd för mina tidigare noteringar att vanlig TV inte är historia men att det pågår en förskjutning hur vi konsumerar det som i rapporten kallar rörlig bild.
Det som man inte tagit hänsyn till, vad jag kan läsa mig till, är nya former av rörlig bild har dykt upp och att det totala konsumerandet av rörlig bild troligvis ökat.
Så konsumtion av vanlig TV kanske inte minskat så mycket sett enbart för TV.
Och visst användande av vissa Playtjänster är vanlig TV men via Internet.
Ger stöd för mina tidigare noteringar att vanlig TV inte är historia men att det pågår en förskjutning hur vi konsumerar det som i rapporten kallar rörlig bild.
Det som man inte tagit hänsyn till, vad jag kan läsa mig till, är nya former av rörlig bild har dykt upp och att det totala konsumerandet av rörlig bild troligvis ökat.
Så konsumtion av vanlig TV kanske inte minskat så mycket sett enbart för TV.
Och visst användande av vissa Playtjänster är vanlig TV men via Internet.
Det är väl ganska linjärt och streamat. Med begreppet webbtv så tror jag att man menar att man ser vad man vill se när man har lust. Det är svårt att spola framåt i match när den är live, även om den funktionen hade varit grym.L Lars99 skrev:
Jag tror jag blandar ganska mycket, jag zappar och hittar något intressant som gått en halvtimme. När jag då väljer att titta från början antar jag att jag byter från linjärTV till streamat även om det är samma program på samma TV box?Silver78 skrev:
Det är blandat och gråzon.
Vi har IPTV från Telia, det man här kallar linjärTV. Men även här kan man för vissa kanaler och program starta från början eller senare starta program. Man går bara in på programguide på STB för IPTV och kan sedan stega sig tillbaka i tid. Och gör du det och t.ex. startar från början kan du på vissa kanaler även snabbspola/hoppa i program.
Så du kan använda "linjärt" och streamad i samma tjänst/lösning.
Så allt är inte så bakåtsträvande där man gör allt till det ena eller andra i en del inlägg.
Vi har IPTV från Telia, det man här kallar linjärTV. Men även här kan man för vissa kanaler och program starta från början eller senare starta program. Man går bara in på programguide på STB för IPTV och kan sedan stega sig tillbaka i tid. Och gör du det och t.ex. startar från början kan du på vissa kanaler även snabbspola/hoppa i program.
Så allt är inte så bakåtsträvande där man gör allt till det ena eller andra i en del inlägg.
Det kan jag oxå utan IPTV, har parabol. Så länge ett program fortfarande pågår, kan jag kolla på det från början, kan dock inte spola fram o direktsändning.A AndersS skrev:Det är blandat och gråzon.