407 007 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Den går att hitta för 90€ i Tyskland. En del tycker den avverkar lite "långsamt" men folk verkar generellt nöjda
https://www.svh24.de/makita-akku-ex...ohne-akku-ohne-ladegeraet-925183?fs=311799049
https://www.svh24.de/makita-akku-ex...ohne-akku-ohne-ladegeraet-925183?fs=311799049
Citerar mig själv med en svar gällande dbo180 som jag lämnade i den här tråden för ganska precis ett år sedan.
Har väll samma syn på den idag och använder den fortfarande hyggligt frekvent till diverse projekt.
Har väll samma syn på den idag och använder den fortfarande hyggligt frekvent till diverse projekt.
R R.Andersson skrev:Jag har ganska nyligen införskaffat en dbo180, om det va den 18v du menade. Riktigt skapligt pris är väll det första man kan säga om den. Det är den första sladdlösa slipen jag använt och måste faktiskt säga att jag är positivt överraskad över hur den batteridrivna slipen presterar. Har hunnit använda den en hel del sen inköpet och kört den på 5ah batterier. Man märker att den börjar tappa kraft när man kommer ner runt halv laddning. Men har man två batterier att varva mellan så är det inga bekymmer. En riktigt trevlig och lätthanterlig maskin i mitt tycke.
Då får det bli en i present till mig själv Proshop är billigast på 1190 men et lev tid 4/4-14/4.. vill ha den nu..R R.Andersson skrev:
Jag funderade mycket när det skulle köpas excenterslip.
Fins nog ”bättre” men jag gillar makitan.
Bara ta fram och trycka i ett batteri och köra.
Har putsat på altanen och lekstugan som är lite längre bort. Bra att slippa dra ut 20m kabel.
Lite klumpig att ha i en hand, men jag håller inte på med möbelsnickeri. Än.
//AA
Har putsat på altanen och lekstugan som är lite längre bort. Bra att slippa dra ut 20m kabel.
//AA
Ja den är nog bättre en ryobi jag har endast en hastighet och efter slipat en hel del (trapp, garage port, väggar, staket) behöver den en kärleksmäll någon gång då o då när den inte vill starta, själva slipningsmomentet har funkat kanon så det gör nog denna med!S saiter skrev:Jag funderade mycket när det skulle köpas excenterslip.
//AA
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
https://www.verktygsproffsen.se/mas...-mejsla/bits/makita-b-66880-bitssats-35-delarO Oeldling skrev:
Är själv sugen på ett sånt kit så de blir nog köp här med
Du verkar ju ha lite av en knack fetisch vad är det du ska knacka? Festxxx är grym kvalité vissa grejer är bättre en allt annat, vissa grejer bara onödigt dyra. Kör deras dubbelhandtag skruvdragare älskar den! Och provat deras sticksåg på batteri helt jävla otrolig får ju nästan ståfräs av tanken på att äga en haha . Propp maskin är jag dock inte jätteimpad av då den känns klen, och makita långa variant på 18v för typ 1500kr totalt krossar den funktionsmässigt.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Har jobbat ett tag på att byta färg på maskinerna då sågar och skruvdragare inte matchar. Håller med om att vissa från Makita är det bästa som går att köpa och för maskiner gäller väl n+1?O Oeldling skrev:Du verkar ju ha lite av en knack fetisch vad är det du ska knacka? Festxxx är grym kvalité vissa grejer är bättre en allt annat, vissa grejer bara onödigt dyra. Kör deras dubbelhandtag skruvdragare älskar den! Och provat deras sticksåg på batteri helt jävla otrolig får ju nästan ståfräs av tanken på att äga en haha . Propp maskin är jag dock inte jätteimpad av då den känns klen, och makita långa variant på 18v för typ 1500kr totalt krossar den funktionsmässigt.