När jag brände upp effektmodulen på min 610a så tittade jag åt 680:n då jag hört mycket bra om dom från lokala byggare, men sen tog jag förnuftet tillfånga och lagade upp 610an igen med ny effektmodul.

Det jag gillar med 610an är att klingan är vänsterplacerad, vilket underlättar när man är högerhänt och vill kontrollera klingans progress efter en markering, man slipper hänga sig över maskin eller joddla på med fel hand.
 
Just klingans placering, vänster el höger är en vanesak, men jag föredrar åxå att ha den vänster så man ser vart man kapar/klyver.. därför får 610 o 680 ett och 660 noll..

(Har sladdmaslin med klingan till höger och den känns bara obekväm)
 
Nån som har några inputs gällande makita slagskruvdragare 12v td111d? 135 Nm, borstlös motor. Verkar kunna fungera för det mesta? Ser betydligt lättare ut än en 18v-maskin. Och billigare att köpa än 18v borstlös
 
P
B konunge87 skrev:
Nån som har några inputs gällande makita slagskruvdragare 12v td111d? 135 Nm, borstlös motor. Verkar kunna fungera för det mesta? Ser betydligt lättare ut än en 18v-maskin. Och billigare att köpa än 18v borstlös
Den är fin! Har en själv.. Lätt och stryktålig, kör mest med 4ah batterierna och den orkar nästan allt! Dock används den inte lika frekvent som med min DTD171 som både är snabbare och starkare!
 
B konunge87 skrev:
Nån som har några inputs gällande makita slagskruvdragare 12v td111d? 135 Nm, borstlös motor. Verkar kunna fungera för det mesta? Ser betydligt lättare ut än en 18v-maskin. Och billigare att köpa än 18v borstlös
Har modellen som inte är borstlös och den klarar 6x100 skruv utan problem men den är märkbart långsammare än min 18v.
 
P Prodigys skrev:
Har modellen som inte är borstlös och den klarar 6x100 skruv utan problem men den är märkbart långsammare än min 18v.
Td111 verkar dock vara en rejäl uppdatering från td110. Både vad gäller antal slag, hastighet samt momentstyrka
 
P Prodigys skrev:
Har modellen som inte är borstlös och den klarar 6x100 skruv utan problem men den är märkbart långsammare än min 18v.
Vilken 18v maskin jämför du med?
 
B konunge87 skrev:
Vilken 18v maskin jämför du med?
Dtd152
 
Nån som kan svara på om dtd152 har bra känsla i trigger-knappen? Kan man köra mindre skruv långsammare?
Provade dewalts slagskruvdragare och jag tyckte det va dålig känsla i trigger-knappen samt väldigt svårt att smygköra. All kraft kommer för fort om ni förstår vad jag menar.
Dtd152 har ju inte lägre växel utan man förlitas enbart på trigger-knappen så därav min fråga
 
B konunge87 skrev:
Nån som kan svara på om dtd152 har bra känsla i trigger-knappen? Kan man köra mindre skruv långsammare?
Provade dewalts slagskruvdragare och jag tyckte det va dålig känsla i trigger-knappen samt väldigt svårt att smygköra. All kraft kommer för fort om ni förstår vad jag menar.
Dtd152 har ju inte lägre växel utan man förlitas enbart på trigger-knappen så därav min fråga
Ja det går, men man går ju ha lite känsla i pekfingret.
 
Heij83
Kör endast med min td110, tycker det är en underbar maskin. Inga som helst problem att dra in 6*140 skruv i hårt virke där den vanliga skruvdragaren inte orkar.
Och med lite känsla i fingret så går det utmärkt att köra den i olika hastigheter.
 
Någon som har makpac över? Kan köpa för en peng
 
W Willewonka skrev:
Någon som har makpac över? Kan köpa för en peng
Vilken storlek behöver du och var bor du?
Knappt lönt att skicka känns det som.
 
C Chentin skrev:
Vilken storlek behöver du och var bor du?
Knappt lönt att skicka känns det som.
Alla 3 om det finns. Men främst 2 och 3.
Betalar självklart för frakt isf.
 
Söker också makpac låda. Nån som har till salu? Pm:a gärna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.