406 985 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Eller så var det som vanligt. De upphandlade lägstbjudande och fick en kopia från Wish.
Inte provat menP pianist skrev:
Borde väl inte vara något problem med är ju kolborstfri motor det skulle väl bara praktiska funktioner hur välbalanserad och kvalitets mässigt men där brukar Makita vara bra fanns tråd https://www.byggahus.se/forum/threads/makita-skruvautomat-bra-val.249602/
Renoverare
· Älvsborg
· 120 inlägg
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Äntligen kommer Makita med ny batteriplattform! 40volt XGT!
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Lite tveksamt där.. Den har egen 40v laddare med annan anslutning och kollar man på bilderna så är batteriet bredare än 18V, men det får nog den officiella lanseringen reda ut.P Prodigys skrev:
Synd, multivolt likt dewalt och hikoki hade varit en trevlig ersättare till dagens system med dubbla batterierP pleqtiz skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Spelar multivolt eller inte så stor roll? Har tittat lite på DeWalts system och maskinerna blir ohanterbart stora och tunga med ett 54V packe på en 18V kropp.
Skulle vara kul att veta om det är 36V man kallat 40V bara för att lura Amerikanerna, så som DeWalt gjort med 18V. Det heter 20V i USA.
Skulle vara kul att veta om det är 36V man kallat 40V bara för att lura Amerikanerna, så som DeWalt gjort med 18V. Det heter 20V i USA.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Ja de lät lite som så att det är 36volts batterier läste jag nånstans..R Robert-san01 skrev:
Ja, det var min första tanke också. Eftersom 10,8Vhar döpts om till 12V rakt av så är det väl inte omöjligt att 36V blir 40V. Smidigt med ett batteri istället för två, men å andra sidan så blir ju alla 18V batterier obrukbara i det nya systemet.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
https://toolguyd.com/makita-xgt-40v...lfvd4561aNpd1adrpAzRy9Ne8q5vqqsZssotqimCQzAc8
Lite mer matnyttigt om XGT! jag är grymt pepp
Lite mer matnyttigt om XGT! jag är grymt pepp
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Grejen är ju att man inte kan ha små batterier utan 2Ah består av 10st 3,6v celler. Själva maskinen i sig blir ju inte sämre av den högre spänningen