Inget dåligt djup, 18cm
 
Denna vill jag se en recension av sedan! Habegäret slog i taket nu!!!
Finns den inte i Sverige än?
 
Tjena,

Jag har köpt en Makita 9031 30mm bandslip, den har blivit ett omtykt verktyg hos mig.

Tyvärr levererades den i papplåda, och jag gillar verktygsväskor/boxar.
Finns det någon makpac insats för 9031?
 
P
Pear4Life Pear4Life skrev:
Denna vill jag se en recension av sedan! Habegäret slog i taket nu!!!
Finns den inte i Sverige än?
Finns knappt i Japan än så till vintern kanske den är här.. och den lär inte bli billig:thinking:

Den kommer även i 12volt!
 
Finns det någon här som kan hjälpa mig med att tyda Makitas typbetäckningar.
Att Z på slutet betyder utanbatteri, det vet många av oss. Men vad är skilnade mellen DDF481 och DHP481.
Sen finns det DDF481 - 482 - 483 - 484 och här är tydlig skinad, men det känns inte som en skala mot större
Har Makite ett system som någon kan förklara, har inte läst alla inlägg i denna tråd men många :) ursäckt om svaret redan finns.
 
Fulkemisten
Här diskuteras samma sak. http://www.woodworkforums.com/f13/makita-drill-numbering-system-192400
Ger inte svar på allt med en del. Saxar texten om länken dör.

Leading letters
1st Letter indicates series:
B = Previous series, may not be compatible with 4Ah and 5Ah batteries
D = New series, compatible with 4Ah and 5Ah batteries
See here for guide to battery compatibility: http://www.toolstop.co.uk/makita-18v...ty-guide-a1330

Letters 2 and 3 indicate tool type:
TP = 4-mode driver (Impact driver, drill, hammer drill and screwdriver)
TD = Impact driver (standard 1/4" hex)
TW = Impact wrench (1/2" square drive)
HP = Hammer drill-driver (looks like a normal drill, not to be confused with HR)
HR = Rotary hammer (the big demolition hammer drill with SDS chuck)
DF = Regular drill-driver

Numbers
Not entirely sure, but higher numbers of the same tool type appear to be smaller/lighter and/or have more features/power.

Trailing letters indicate included battery packs
Letters 1 and 2 indicate:
SY = 1.5Ah
RF = 3.0Ah
RM = 4.0Ah
RT = 5.0Ah

3rd letter 'E' = comes with 2 batteries (E for Extra)

Z = Tool only (no batteries, case, etc)
 
  • Gilla
Fredandel och 3 till
  • Laddar…
För att röra till det lite heter inte alla samma i US och resten av världen. Ex DTD171 heter XTD16 där borta.
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Sen lägger dom väl till ett J om det ingår väska
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
V verktygsgurun skrev:
Ni som har makita skruvautomater så finns det en annan nos att köpa från Essve som är till makita maskinen. Makitas nos är skräp.
[länk]
Håller med om att original inte är vidare bra men hur bra är denna? Går den att jämföra med tex Festool? (Har många skivor kvar att sätta, både gips o osb, men vill gärna att det skall bli riktigt bra om jag skall lägga ytterligare en tusenlapp på en pryl jag inte är så nöjd med...) Tack på förhand!
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Hejhej, inte riktigt nörd, men har bara makita grejjer, fått som betalning av divers kranjobb. Har en cirkelsåg 5604R och vill gärna ha en styrskena, googlat och hittar olika men när jag läser vilka som passar så är inte 5604R med, någon som kan hjälpa mig?
 
Redigerat:
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Fulkemisten
Har 5604R, den har mig veterligen inte möjlighet till styrskena. Har också googlat mig förtappad. Har gjort en egen på klassiskt manér av tunn plywood.
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Pear4Life Pear4Life skrev:
Denna vill jag se en recension av sedan! Habegäret slog i taket nu!!!
Finns den inte i Sverige än?
nja gissar ~1år innan den kommer till EU.. och jo är lik bosch wallscannern... Sååå kan gissa att den kommer att ha saftig pris =)
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Har 5604R, den har mig veterligen inte möjlighet till styrskena. Har också googlat mig förtappad. Har gjort en egen på klassiskt manér av tunn plywood.
[media]
=) har samma handcirkel och jag gjorde min av extra bakstycke av en garderobe limmade ovanpå den andra och såga... dum som jag var gjorde jag den endast 125cm ^^
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Så lätt det var att göra en egen! Tack för hjälpen!(y)
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.