418 824 läst · 2 299 svar
419k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Är det någon som har Makitas laseravståndsmätare? Lite sugen på en sån..
Är det någon som är riktigt nöjd med ltx rullväskan? Jag tycker att den framförallt är klen i dragkedjan.
Just nu är jag mest sugen på en https://www.makita.se/tool/15213/DJV181Z.html men har tyvärr inte behov av den så ofta nog att motivera köp Ett Multiverktyg DTM51Z skulle också sitta bra
Just nu är jag mest sugen på en https://www.makita.se/tool/15213/DJV181Z.html men har tyvärr inte behov av den så ofta nog att motivera köp Ett Multiverktyg DTM51Z skulle också sitta bra
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Produkter som diskuteras: "vinkelmätare"
Vinkelmätare
Vinkelmätare är ett praktiskt verktyg som hjälper till att exakt mäta och överföra vinklar. Detta verktyg är användbart i en mängd olika scenarier, från byggprojekt till precisionshantverk. Många moderna vinkelmätare erbjuder digitala
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Flera av mina dragkedjor har gett upp. Jag fick min på köpet, inget som jag skulle ha betalt extra för.toolman77 skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 929 inlägg
Vet inte. Den ligger just nu på "bra att ha om den andra inte är laddad då den inte är värd så mycket" hyllan.Chrissofsweden skrev:
Väskan vet jag inte om jag ens skulle rekommendera som resväska för den som åker charter en gång i livet. Två av kedjorna gick sönder första gången jag drog i dem.
Makitor har jag ganska gott om.. Nästan alla borstlösa.. Multimaskin DTM51 har jag, och kört en hel del med den. Stark som tusan men stor, tung och drar mkt ström. Milwaukees är något lättare och (tyvärr) bättre.
Favoriten är nog den nya borstlöse cirkelsågen DHS680. Lätt, precis och stark!
Favoriten är nog den nya borstlöse cirkelsågen DHS680. Lätt, precis och stark!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Den är fantastisk men borde inte listen vara i plast? Jag har fått för mig att Festools är i hårdare plast inte i gummi. Men vilken såg! Minimalt med damm om grovdammsugaren är inkopplad, tyst och precis. Ger väldigt fint och rakt snitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Boschs list är i gummi ochChrissofsweden skrev:
påminner mycket om de gröna suddgummina man förr iaf. fick i grundskolan.
Och ja, alla borde ha en sänksåg, oavsett märke!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Hittade den oanvänd på blocket med systainer, linjal och såg för 3000:-. Kunde inte låta bli och initialt var den tänkt till att ta ur köksbänksnivan när det beger sig. Men nu har man insett dess storhet Synd bara att tillbehören känns lite dyra. Jag tänker på skarvbläck och tvingarna. Eller är jag bara snål? Tips på vart man kan hitta dessa lite med överkomligt?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
400:- hos verktygsladan.nu. Har du kollat Axminster/Toolstop. Köpte Festool tvingar därifrån, minns inte priset men går numera och sneglar på Festools snabbtvingar och försöker rättfärdiga priset. Verkar smidigare än skruvtvingar som ibland får skenan att vandra när man drar åt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder