Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Hej, har en Makita trimmer enligt bild. Finns det nått större skydd att köpa eller är det vadar stövlar som gäller😅
[bild]
[bild]
Verktygsvaruhuset har ett större skydd har jag sett. Själv kör jag jaktstövlarna när jag ska trimma med 192an 🤓
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Handlat lite.
Kvarnen begagnad från blocket
Nyinköpt begagnad Makita sladdlös gräsklippare i originalkartong på ett stengolv med fötter synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Begagnad Makita gräsklippare på golvet bredvid kartong och diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Jag bara måste, och ber samtidigt om ursäkt redan nu.

Det enda skydd jag kan tänka på som skulle ha hjälpt här är om dina föräldra använt kondom.
Verkar som dina föräldrar använde en kondom…och du är adopterad från ett SIS hem.

Jag ber inte om ursäkt dock
 
F
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Verkar som dina föräldrar använde en kondom…och du är adopterad från ett SIS hem.

Jag ber inte om ursäkt dock
Logiken haltar betänkligt, men det är noterat. 🤔🙄😂🤣
 
F fsn skrev:
Logiken haltar betänkligt, men det är noterat. 🤔🙄😂🤣
Ditt svar var ju otroligt logiskt och hjälpsamt 🧌. Men gömmer man sig som du gör så kan man inte förvänta sig något intelligent svar.
 
B bjorsi skrev:
Verktygsvaruhuset har ett större skydd har jag sett. Själv kör jag jaktstövlarna när jag ska trimma med 192an 🤓
Perfekt, tack. Exakt detta jag sökte.
 
I den här tråden är vi kompisar. 👍
 
  • Gilla
bjorsi och 3 till
  • Laddar…
F
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Ditt svar var ju otroligt logiskt och hjälpsamt 🧌. Men gömmer man sig som du gör så kan man inte förvänta sig något intelligent svar.
Nej, det var inte det minsta hjälpsamt. Men det var ganska roligt svar på kanske inte den skarpaste frågan. Men det är skönt att se att du tar skämtet som en man… 😂🤣🤪
 
F fsn skrev:
Nej, det var inte det minsta hjälpsamt. Men det var ganska roligt svar på kanske inte den skarpaste frågan. Men det är skönt att se att du tar skämtet som en man… 😂🤣🤪
Sökte och frågade om ett större skydd. Du gjorde ett personligt påhopp. Så dina så kallade svar var inte så särkilt intelligent eller skarpt. Fick ett bra svar från en normal person, jag är nöjd med det. Personer som dig ger jag inget för. Med detta så avslutar jag mina kommentarer om dig. Men du lär väl vilja ha sista ordet, får se om du kan hålla dig och ta det som en man eller kvinna då det inte framgår vad du är.
 
  • Haha
fsn
  • Laddar…
S
Hej, efter ungefär två altaner, en friggebod, en trädkoja, ett vedförråd, ett halvt hustak, en mindre bro och två trappor har original-klingan på min Makita-cirkelsåg tappat så många karbid-spetsar att det börjar bli märkbart. Så det är förstås dags att köpa ny cirkelsåg. Och det är dags för en batteridriven. Makita har 8 st cirkelsågar för 18V och jag fick nästan bältros när jag började jämföra dem.

Vet att det kan vara svårt, men vore det möjligt att få några röster från er som har någon av dessa om jag borde se upp för någon av modellerna eller om någon är särskilt bra? Den kommer att användas till liknande arbeten som den förra.

Tack på förhand!
 
S stugfar skrev:
Hej, efter ungefär två altaner, en friggebod, en trädkoja, ett vedförråd, ett halvt hustak, en mindre bro och två trappor har original-klingan på min Makita-cirkelsåg tappat så många karbid-spetsar att det börjar bli märkbart. Så det är förstås dags att köpa ny cirkelsåg. Och det är dags för en batteridriven. Makita har 8 st cirkelsågar för 18V och jag fick nästan bältros när jag började jämföra dem.

Vet att det kan vara svårt, men vore det möjligt att få några röster från er som har någon av dessa om jag borde se upp för någon av modellerna eller om någon är särskilt bra? Den kommer att användas till liknande arbeten som den förra.

Tack på förhand!
Skriv till verltygsvaruhuset och fråga. De har hjälpt mig i valet mellan olika gräsklippare, trimmers mm
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
H
Dhs680 är väl rätt omtyckt på forumet. Jag är själv väldigt nöjd med 680, den har dock klingan till vänster vilket en del tycker är lite konstigt. Finns 660 om du vill ha klingan på höger sida.
 
  • Gilla
stugfar och 1 till
  • Laddar…
H halj skrev:
Dhs680 är väl rätt omtyckt på forumet. Jag är själv väldigt nöjd med 680, den har dock klingan till vänster vilket en del tycker är lite konstigt. Finns 660 om du vill ha klingan på höger sida.
Jag har också DHS680. Är inget proffs men är väldigt nöjd.
Dock är den knepig om man ska ha skena, Makitas adaptrar är inte världsbäst. Finns dock 3D-printade som ska vara bättre.

Dock min första Cirkelsåg så har inte så mycket referenser, men generellt nöjd iallafall!


/Jocce
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
Jag tog en 680 och är nöjd. Har skenadaptern, håller med om att den är mekkig. Men då har jag en SP6000 istället.
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
S
Både 660 och 680 ser ut att vara i rätt härad. Har faktiskt stört mig emellanåt på högersidigheten hos min nuvarande. Bland annat när jag lekt sänksåg med cirkelsågen, när man behöver lyfta klingskyddet för att sänka ned klingan i materialet är det onödigt bökigt när man är högerhänt. Så det blir nog en 680 så att jag kan störa mig på vänstersidigheten framöver. Skena använder jag inte (ännu?), har monterat ett långvattenpass att såga mot när det behövts.

Tack för kommentarer, hjälpsamt!

PS: hittade förresten den här sidan, en uppställning av alla makita cirkelsågar i världen
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wuOkjEzUZ3n5wapnmr3ppojNjNfjO_MguoNrcJFwff8/edit?usp=sharing
som länkas till i detta inlägget:
kanske intresserar det någon i denna tråd.
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.