420 254 läst · 2 299 svar
420k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
En av limpmodell rekommenderas.Jocce81 skrev:
Gärna med bra bladstyrning.
Finns en riktigt jobbig nackdel med djv181 dock. Den har två jävla knappar för att starta… Först måste man ”låsa upp” sen trycker man på start. Stoppar man och sen startar igen inom typ 5 sekunder går det bra utan att behöva låsa upp igen men väntar man längre än så behöver man låsa upp igen för att starta. Riktigt dryg funktion
Usch ja, den har jag prövat och ogillat!K kniv skrev:Finns en riktigt jobbig nackdel med djv181 dock. Den har två jävla knappar för att starta… Först måste man ”låsa upp” sen trycker man på start. Stoppar man och sen startar igen inom typ 5 sekunder går det bra utan att behöva låsa upp igen men väntar man längre än så behöver man låsa upp igen för att starta. Riktigt dryg funktion
Allvetare
· Västra götaland
· 9 423 inlägg
Jag köpte en dewalt av precis den anledningen, den har inte så.. så nu har jag en 18v dewalt och resten Makita.. iofs har jag 12v dewalt, så det var ingen större avsteg....
Edit; och jag gillar handväskan bättre.. 😁
Edit; och jag gillar handväskan bättre.. 😁
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 569 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 569 inlägg
Hej! Antar att det är lite svordom här i tråden, men försöker ändå. Har lite festool-verktyg som jag skulle vilja koppla till en makita vc3012m. Är det nån som har koll på nån adapter från cleantec till vad det nu kallas som makita har?
Vidare, (och skriver utan att ha sökt) är det nån som testat nya sticksågen och har nån åsikt kring den? (djv185)
Vidare, (och skriver utan att ha sökt) är det nån som testat nya sticksågen och har nån åsikt kring den? (djv185)
Om ni inte hade Makita-verktyg idag hade ni satsat på 40v eller 18v?
Man börjar ju fundera om 18v kommer gå samma till ödes som 14.4v. Det vore ju synd om man börjar investera i en maskinpark nu.
Nästan Festool-priser på 40v dock och lågprisladorna lär ju inte börja rea ut dem på ett tag.
Man börjar ju fundera om 18v kommer gå samma till ödes som 14.4v. Det vore ju synd om man börjar investera i en maskinpark nu.
Nästan Festool-priser på 40v dock och lågprisladorna lär ju inte börja rea ut dem på ett tag.
Inte riktigt svar på din fråg amen om kag hade varit intresserad av 40v så hade jag tittat på hikoki eller dewalt istället tack vare deras förmåga att kunna köra både 18 och 40/54v på samma batteri.C Xcqn skrev: