Finns det något i väggarna som gör att du inte kunde ha invändigt indragna rör?

Hej!
Jag tycker du ska kontakta firman du anlitat och visa dom bilden som Thomas33 ritade upp. Be dom göra om jobbet.
Jag skulle även ifrågasatt genomföringen i dusch i golvnivå. Det är för mig inte riktigt klokt.
Skall tilläggas att jag ej är fackman och kan ha fel.

Lycka till!

// Ruuuben

Genomföringarna är nog helt ok, hade dom inte varit där hade dom varit bakom blandaren.
så länge tätskiktet är rätt utfört.

Ha ha, den där kan du lämna in till vårsalongen på Liljevalchs. :D
Dags för en ny tråd; "Värsta rörkopplingen".

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Följer med spänning tråden, för att se företagets respons på din rimliga begäran.
Om dom mot förmodan skulle börja krångla har du fått utmärkta konkreta tips att ta med som argument till firman, ex thomas33 utmärkta bildförslag.

Han ahde några begagnade rörstumpar som han sålde till dig en gång till plus några extra onödiga kopplingar.
Mellan skratt och gråt.

Kunde inte låta bli att ta en bild och skicka till min röris, tror han ännu ligger och vrider sig av skratt.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Borde inte rörklammorna suttit lite annorlunda också? Tänker närmast på att det borde sitta i alla fall en till på rören som går lodrätt närmast krökarna vid golvet.

Jag är mer orolig för tätskiktet på golvet, hur ansluter det till tätskiktet på väggen och ska det lägga klinkers på denna matta?

Jag tycker det ser ut som krökaren har gjort en normal dragning, först. Upptäckt att varm och kallt är växlat, och sedan "patchat" installationen på för honom enklaste sätt.

Bezt skrev:
Jag är mer orolig för tätskiktet på golvet, hur ansluter det till tätskiktet på väggen och ska det lägga klinkers på denna matta?
Skulle tippa att det bara ligger någon skyddspapp eller något över golvet.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ser bedrövligt illa ut! Skulle aldrig godkänna det jobbet! Ring chefen på firman och be vederbörande att komma dit och titta på vad den anställde har gjort.
Är det en seriös firma skickar chefen någon annan anställd att rätta till det.
Är det en ensamföretagare som utfört jobbet, prata med honom, bestrid fakturan och ring in någon annan röris.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fantastisk tråd på en liten fundering- tack! Jag hörde av mig till killen som är ansvarig som svarade: "Katastrof, fan, med rören, helvete! Kommer fixa." Återkommer med ny bild när det är fixat. Kanske borde skicka dem Tomas33s förslag för inspiration...

• Gilla
nissenhj och 8 till
  • Laddar…
Krilleman
Fint att någon tog ansvar på företaget. (y)

Men faktum kvarstår ju att det är en katastrof som väldigt enkelt kunnat undvikas med dom "små grå" i huvudet...

Hjernegymnastik-farve.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Haha han vet nog inte vad en bygelbock är.
Man separerar inte rören så. Alltid 40cc.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.